08 August 2007

16th class- Politeknik Sultan Idris Shah

4-5 bulan lepas aku dapat call dari En Izuddin - pegawai sukan Poli Sabak Bernam tanya aku samada aku boleh "hidup"kan balik kelas Taekwon-do kat poli sabak x. Aku bg alasan jauh tu Sabank Bernam..tp aku cakap nanti aku ke sana utk diskass detail. Pas tu sebulan lebih aku senyap sampai la staff Poli yg lain call aku plak. Aku pun buat la appointment utk ke sana lepas kelas aku hari Sabtu kat SMT K.Selangor. Dlm kepala aku dari sekolah tu dlm setengah jam kot sampai la ke Sabak Bernam.
So pada hari tu lepas kelas SMT aku pun lajak la ke atas ke Sabak Bernam. Aku lalu Pekan K.Selangor, Tg.Karang ...pas tu nak kuar Tg.Karang aku ternampak sign board "SABAK BERNAM 76km"!!! Peghhhh aku dah drive dkt setengah jam ader 76km lagi!. Terus aku u-turn balik Bukit Subang.
Sampai la akhir bulan Jun ari tu cik Hana tu call aku balik. Discuss punya discuss aku pun setuju la utk try dulu kelas tu .....x sampai hati plak aku nak tolak lebih2 lagi bila dia cakap En.Noordin (instructor dulu) suruh cari aku utk replace dia. Tapi untuk pertama kalinyer aku terpaksa 'berkira' utk kelas ni. Aku cakap aku nak at least 50 student utk cover aku punyer travel. Dan aku nak promosi tu Poli yg buat ....aku tahu aku sampai budak dah ader 50 org. Terpaksa beb....at least cover la minyak keta aku ...penat tu x per la .
So 21hb July 2007 aku ke sana. Kelas start kul 10.00am so dlm kul 7.30am aku dah bertolak ....bukan aper ..takut x jumpa tempat. Jalan punya jalan memang jauh sioott. Tg Karang...Sg.Besar...sampai Sabak Bernam aku tengok Sg Air Tawar 23km lagi! At last lepas 2jam lebih travel dan 128km aku pun sampai la kt Dewan rekreasi Poli Sabak Bernam. Sampai2 tgk2 budak ader 2 org! ....hu..hu...
Sampai ke hari ni dah 3 x la aku sana dan aku buat kelas dr 9.00am ~ 12.oopm. Tp selalunyer terlajak sampai 12.30pm ...x sedar beb. Bebudak pun aku tengok bersemangat cuma bebudak sem-1 selalu ON-OFF so attendance x pernah full lagi. Urusan fees aku cakap aku x nak involve...aku mintak bebudak sendiri yg handle dan pass kat aku lump sum. So far 3 kelas ni kira amal jariah lagi la..hu..hu.. Tp prinsip aku .."Aderr la rezeki kat lain tu kalau kiter ikhlas ngajar..". Yg penting kelas tu ON dulu.
So kalau nak kira selepas Subang Perdana, SMT K.Selangor, PNB, MMC,RTM,Maybank,Bkt Sentosa,PLUS, Poli Tg.Malim, Nusa Subang,SMSTKKB,Pekan Rasa,Sek.Al-Amin, Tmn Bkt Sbg,Sek Bkt Subang ...kelas Poli Sabak Bernam ni jatuh no 16 la dlm list DTA...ehmm aku tgk Sek Integrasi kt sebelah Poli Sabak tu pun ader potensi tu....nanti la ader peluang nanti aku ushar sekolah tu plak.

1 comment:

Anonymous said...

Okay so, now let's talk about the TV news for moment. If you've recently considered adding landscape lighting to your home, you'll be pleased to know that there are several benefits indeed. It creates full, beautiful plants. [URL=http://lopolikuminr.com ]domineeringnesses[/URL] If you want to call the guy first, call him. You have already moved past the difficult part of the introduction, now take that relationship to the next level.