17 July 2007

Kuar KOSMO la pulok..







28/6/07 - "Tadi ader pompuan call...dia kater dia reporter ....reporter mana plak call mlm2 ni bang?" ... tersentap jap aku ......naik2 ke bilik dr Bistro tgh mlm tu tetiba jer org rumah aku tanya soalan bonus tu.

"Ihhsss..reporter mana plak keje tgh2 mlm ni....saper nama dier? " ..aku control macho .....

"Nah ..dia bagi no ...." ... dgn x ikhlas nyer org rumah aku bagi no phone dan aku tengok nama dia Radiah ..dari KOSMO.
Esoknyer aku x ingat langsung dah nk call back cuma ptg tu jer dah dkt kul 6pm baru aku terperasan no telepon reporter td. So aku call balik dan dia bgth KOSMO nak interview aku utk buat story pasal DTA utk kolum JEJAK GEMILANG - KOSMO versi Isnin. Aku pun cakap la aku x der masa kalau buat on week days (ceikkk jual mahal la pulak.. hu..hu..) tp aku ckp kalau nak weeked hari Sabtu ni aku ader kelas so boleh la shoot dan interview kat sana...lagipun aku ader buat grading sekali hari tu.

So dia pun setuju la akan dtg Sabtu ni 3pm ke kelas aku di Sekolah Taman Bukit Subang dan dia mintak aku prepare sikit utk interview tu.


30/6/07 - Sabtu 3.00pm

Aku rush dari ofis ....dah terlewat dah ni so aku bgth dia suruh dtg lewat sikit . Bukan aper ..aku takut dia dtg budak2 tgh bersepah ....nanti nampak DTA x berdisplin plak. Si Syira macam biasa ..dia fobia dgn kamera dan publisiti ni ..konon nyer la . Dari mlm tadi dok ckp tak bak Neno..x nak Neno (Neno tu TKD dlm bahasa dia..). Ntah aper penyakit nya ..mmg dari dulu lagi dia x nak join kalau ader cameraman dan kalau ramai2 org tengok.

Dlm kul 3.45pm Radiah pun sampai ...mcm pernah tgk dia ni....ooo..rupa2nya dia ni la yg dtg buat coverage masa Seminar Jurulatih dan Tournament aku dulu ..patut la dia tahu serba sedikit pasal aku & DTA.

Masa nak interview tu aku bagi la Press Release yg aku dah prepare ....

"Details nyer ...abis sy nak tanya aper masa interview nanti ..semua dah ader kat sini..." ..komen Radiah biler dia baca Press released aku ... he..he.. aku mmg dah prepare lamer dah benda tu ..masa DIT dulu pun aku dah pernah bg kat Press so memang detail la dgn achievement aku, goal aku dan DTA dan gambar2 nostalgia aku. Biler cameraman sampai (Hafiz) kitaorg start snap budak2 aku tgh training jer la.

Dlm 5.15pm sessi berlakon pun abis ...dia bgth Isnin ni kuar la citer aku tu. Aku continue dgn Grading aku.




2/7/07 - 6.15am aku dah terpacak depan 7-11 utk beli KOSMO hari tu . Selak punyer selak haram x jumper citer pasal DTA. Kemudian baru aku perasan msg dari Radiah bgth yg citer aku tu x sempat kuar hari ni ..maybe next week ke atau nanti dia akan inform ...




9/7/07 - Org aku call bgth citer aku x kuar lagi . Ehmmm..frust lagi la student2 aku. Tp setengah jam kemudian org rumah aku call balik bgth citer aku tu ader kuar 2 pages ...dia x terperasan td. Terus aku ke 7-11 beli 3 copies. Hu..hu... gaban giler tgk 2 pages full story pasal DTA. ..he..he.. Cumer aku frust logo DTA x kuar ..aku yg lupa nak email kat dia soft copy logo tu ..ceikkk.
Esok nyer terus aku laminate paper tu dan pagi2 aku tgk gambar tu dah hilang ...rupa2nya si Syira dah bawak pegi sekolah dier .... "nak tunjuk ke kawan gambar abah.." biler aku tanya apsal bawak paper tu ke sekolah.
OK la ...aku hutang KFC dgn student aku si Sarah coz dia yg bagi no aku masa dia kuar KOSMO last month ..betol la tu ..dia lagi awal glamer dr aku tp aku kuar 2 pages ..he..he..

No comments: