19 February 2008

Demo Majlis Mesra Rakyat MCA Cheras


Last week M.Chee call aku inform pasal dia nak aku buat demo utk satu function kat Tmn Connaught. Dlm hati aku ni mesti dia nak pakai budak2 pompuan aku ni ..coz asal ader demo yg melibatkan budak pompuan mesti dia mintak tlg aku ..hu..hu.. Tp apa2 pun kalau M.Chee dah mintak tlg mmg aku x leh ngelak punyer so aku pun setuju la nak ikut demo tu. demo tu akan diadakan pada 16/2 sempena majlis mesra rakyat oleh Dato Tan Chai Ho ..(errr btol ker aku eja ni ..?).
Yang aku peliknyer yg akan buat demo tu nanti ialah aku dan si Mohammed (dr Iran) ..tp majlis tu utk MCA ...x ker pelik tu?..
So 14/2….aku sepatutnyer jumpa Master Chee untuk survey lokasi utk demo Sabtu ni. Lps keje jer aku terus ke Cheras …aku janji dgn M.Chee untuk jumpa dia kat Mobil lepas Leisure Mall. Cinabeng punyer area ...4-5 kali aku dok terpusing2 nak masuk ke Mobil tu tp x jumpa jln masuk. X sakit hati ker tgk Mobil tu dlm 50m lg nak sampai tp sampai2 nak kena u-turn plak dan pusing Leisure Mall. Last2 aku sampai jgk ke Mobil ...tepat 9.00mlm dan aku ternampak M.Chee dgn moto dia dgn sorang Mat Timur Tengah (Mohammed rupa nyer..aku x pernah jumpa dia tp M.Chee selalu dok sebut nama dia..). Rupa2nye M.Chee baru lepas accident moto. Laaa...jatuh moto lagi?..Ni kali kebrp aku dah x ingat dah ..asyik jatuh moto jer org tua ni. Aku rasa dia dah x leh bawak moto lagi dah ni … duit ader x nk beli keta bagus2.


Aku tgk M.Chee ikat jari dia yg berdarah tu dgn rubber band (ader ke patut ...jari dia dah naik biru dah kena ikat dgn rubber band). Si Mohammed aku tengok dok pujuk dia ke klinik dulu. Aku pun sama ..aku suruh dia keklinik dulu ..nak riki tpt tu esok lusa pun boleh lagi...x lari nyer tpt demo tu. Tp M.Chee mcm yg aku kenal ..mmg stubborn . Dia nk tunjuk jugak tpt demo tu sebelum dia keklinik. Dia belah gitu jer dgn moto dia . Aku dan Mohammed dah x leh buat aper ..just follow jer la dia ke Balai Polis Tmn Connaught ..lokasi demo kitaorang Sabtu ni.

Lepas survey tpt demo tu aku dan Mohammed sekali lagi suruh dia ke Klinik dan dia janji on da way balik krg dia akan singgah kat klinik. Aku x follow sampai ke rumah coz aku kena singgah kat MMC jap utk tgk si Sarah dan bdk2 MMC training utk demo ni.

No comments: