31 March 2008

TTA Tournament

Semalam dan Sabtu aku fully occupied kat Summit USJ utk Kejohanan Taekwon-Do Jemputan TTA. DTA yg boleh attend cuma SMT jer dlm 10org. Kali ni diaorg buat kt level 3 Summit shopping complex which is bagi aku la x brp sesuai dr segi keselesaan penonton dan safety utk peserta. Ramai gak parents yg complaints pasal kerusi x der la ..panas la..bahaya la…lamer nunggu la..dan mcm2 lagi la.



Actually to be frank, kalau aku ni x pernah organize tournament memang aku akan complaint jugak tp bila mengenangkan perit jerih nyer mengorganized event ni so aku paham perasaan organizer dan btp susahnyer nak satisfiedkan semua org. So yg mana aku boleh tlg explain tu aku explain la.


Student aku dari SMT sampai dah kul 9.00 lebih …2-3 kali aku msg ke cikgu penasihat tanya saper guru pengiring dan kat mana diaorg coz x sampai2 lagi. Aku plak x der no guru pengiring so nk contact mcmn pun aku x tahu. Aku sebenarnyer terkejar2 coz kul 10.30am nanti aku kena rush ke PSAS ..aku ader grading test kat PSAS, Tg.Malim. Masa dok tunggu reply dari Cikgu Noraida aku nampak diaorg dah sampai dgn guru pengiring Cikgu Radiah,..rupa2nyer bekas budak Ratna ..Terengganu. So lps tlg register kan bebudak tu aku terus cabut ke PSAS dgn Napi.


Abis grading jam dah kul 1.30pm….aku kena rush balik ke Summit coz event bebudak tu akn start dlm kul 2. On the way balik aku dpt msg dari Cikgu Radiah pasl srg budak aku dah menang Perak utk pattern. Bdk aku cumer srg yg amik pattern.


Aku sampai ke Summit bdk2 aku baru nak start sparring. Aku terus dok tepi ring tu ….tapi baru aku nak coaching budak aku Siva plak panggil aku utk replace chief jury kat ring tu. So dah jadi chief jury mana boleh aku guide budak aku dah. Bdk aku si Ifwat tu ader peluang nak menang tp silap masa awal2 tu robust sgt. Last2 tgl srg jer sampaila ke final dan bdk aku tu menang emas.



Event ari tu abis kt 9 mlm!…srg bdk aku dpt Emas sparring . so utk TTA kali ni diaorg bwk balik 1 Emas & 1 Perak je la …dgn 10org peserta. Semua bdk2 SMT tu x pernah masuk tournament GTF so aku x expect sgt diaorg bawak balik byk medal. Yg penting experience…

No comments: