07 March 2008

Tournament Kulim

Mcm yg aku bgth dlm entry yg lepas, this month DTA dijemput utk participate dlm 2 tournament besar iaitu Jemputan Kulim hujung minggu ni dan TTA Tournament (Master Yeow) 29/3 ni. Aku plak x leh pegi ke Kulim since company aku buat Management Gathering hujung minggu tu. 3 hari aku kena berkampung di Palm Garden, Putrajaya . Aku plak ntah apa mimpinyer kena jadi co-ordinator kali ni. So x bleh nak lari la. Terpaksala bebudak aku pegi sendiri kali ni.


Actually bebudak aku tu dah biasa berdikari coz dah selalu kena tinggal bila ader tournament. Dah 3-4 kali tournament (especially TTA) clash dgn program company aku. Cuma yg aku frust ni coz kali ni aku akan hantar kontigen yg paling ramai dalam sejarah DTA iaitu dlm 100 org student! (yg masuk dlm 70org kot). Paling ramai pernah aku hantar pun dlm 40 org ke tournament TTA.




Kali ni aku fokus ke 4 centre aku jer iaitu Poli Tg.Malim (PSAS), Poli Sabak Bernam (PSIS), Kolej Multimedia Telekom (MMC) dan UTM . Yg lain tu ramai yg tgh sekolah so aku x nk tanggung risiko la hntar bdk2 sekolah ni. Centre2 lain pun kebnyakannyer korporat so bab tournament ni kurangla sikit.





Team DTA aku akn bertolak mlm Jumaat ni dlm 4 bas. UTM dgn MMC aku suruh diaorg konvoi utk senang nak arrange penginapan nanti. Diaorg akn menginap di CRC Kulim ..tempat kitaorg meninap masa nasional tournament 2 tahun lepas. Aku risau sket coz senior2 aku pun x dpt pegi cumer yg ader si Azhari , tu pun dia cumer kenal geng2 dari PSAS shj. Aku suruh si Asmir jadi koordinator utk arrange/satukan bebudak tu nanti. Dia jer yg pernah ikut aku ke 4-4 center tu. Yg lain masing2 x brp kenal sgt.



Kali ni aku dah siapkan Banner DTA utk bebudak tu bawak ...kali ni aku buat canggih sikit dan sepatutnyer hari ni dah siap banner tu.



Last few weeks aku dpt tau pasal M.Yeow risau kot2 tournament dia kurang org kalau Nanda dok tarik ramai sgt peserta ke kejohanan dia. Aku tergelak pun ader dgr cam tu. Come-on la...kalau niat kita ikhlas nak support mana2 tournament kita x akan terfikir cam tu. Aku setakat ni x pernah miss tournament TTA dan tournament2 lain la even sekecik tournament KOBITA kt Kota Bharu pun aku akan hantar wakil. Tp ikhlas-ikhlas aku pun ader limit dia . Of course la aku akan support mana2 member yg support aku ...dan yang akan terus support aku. Bagi aku la tu x jadi masalah...klau org tu nk antar dia akan usahakan utk antar peserta x kirala kt mana dan bila tournament tu.
So kalau kita betul2 profesional buat aper nak takut. Kita takut ni biasanyer sebab kita pun buat gitu kat org. Kita yg memang dari dulu dok pilih2 tournament mana kita nk pegi so tu yg kita dok takut srg2 tu. Takut ke bayang2 sendiri...



(...blog ni memang akan ader org yg "berkenaan" akan baca so biar la diaorg tau ni la yg aku nak cakap!...).


Bagi aku lagi la...kalau kita ikhlas support saper2 shj yg buat tournament ni Insyaallah diaorg akan support kita jugak nanti .


......................Ceikkk poodaahh !! mana ader prinsip mcm tu ..abis yg selama 20 tahun ni aku dok support tournament diaorg tp bila time tournament aku haprak sekor pun diaorg x hantar cam ner? Saper yg nk jawab?. So start dari DIT 06 ari tu aku dah belajar satu benda ...prinsip yg aku dok pegang selamer ni tu SILAP. So kali ni aku tgh nak proovekan something ....tgk la nanti...



Kalau nak kirakan belanja yg DTA kena keluarkan untuk antar 100 org tu aku ingat x kurang dari Rm3k. Fees dah dekat RM2k, lodging dlm RM7-8 ratus, makan lagi srg RM10 pun dah nak cecah RM1k. Bas lagi ...elaun keje luar lagi.. So naper aku antar jugak?....Sebab aku nak proovekan something la ...apa benda yg aku nak proovekan tu nanti la aku citer...



So ...GOOD LUCK to all DTA's FIGHTERS!!!


No comments: