28 December 2005

Kuda Besi

"Aaa.. moto tu la .." sambil muncung aku menghala ke sebijik ELEGAN masa kat traffic light .
"Abg beli moto tu abg naik sorang2.." ..keputusan muktamad dari org rumah aku. Habisla aku punyer angan2 nak pakai Elegan tu.
Dlm aku dok ushar2 moto aku tu satu hari tu member aku bagitahu ader org nak tolak sebijik cruiser ..Eliminator. Aku dok cari moto easy rider @ cruiser (ye la..raser dah tua sikit dah..) so moto ni mmg termasuk dlm search list la cuma cerita2 negatif pasal moto ni byk gak aku dgr...tapi yg positif pun ader la. Aku pun cakap la aku nak try dulu seminggu dua ..he..he.. Tetiba member tu setuju lak.


Tapi masalah problemnyer aku tak infom lagi org rumah aku pasal moto ni (sebenarnya aku yg x berani nak bagitahu org rumah aku yang aku nak beli moto coz org rumah aku ni skeptikal sikit pasal moto ni). So masa aku nak amik moto tu aku bagi la alasan nak ke Kolej Telekom...masa tu Syira demam plak, puas la aku convincekan org rumah aku yg aku akan balik awal mlm tu. Masa amik moto tu kat TM Jln Raja Chulan aku cuak jugak nak balik ke Subang coz aku dah 9 tahun tak naik moto jauh cam ni (last sekali dlm tahun 1997 seminggu before kahwin ..tu pun naik AAR 3491 kapcai kesayangan aku).


Dari Jln Raja Chulan aku redah jer jalan ke PJ. Mula2 seksa jugak nak bawak moto ni..handle dia lebar semacam jer. Sampai Bangsar aku berenti isi minyak kat BP . Masa isi ni ader plak SMS masuk ..masa aku dok belek msg tu tetiba minyak dah melimpah kuar..panik sekejap aku. Sampai kan tak pasal2 aku sergah attendan tu utk amik air simbah kat tank aku.
Sampai Subang aku terus ke klinik Alam Medic utk amik ubat Syira...(sambil nak bodek org rumah aku sekali la kot2 dia marah..). Aku sampai rumah jam dah kul 10.00pm. Aku buat muka biasa la ..tak nak org rumah aku tau aku naik moto.



"Ni apsal macam penat jer ni? ..pegi maner?"..org rumah aku tanya.
"Dari Telekom la......" ....
"abis tu apsal penat sgt ni..siap dgn berpeluh2 lagi ni .."
"balik ngan moto.."
"Aper ??..abg beli moto!?... (the rest of the story dlm entry lain la..)

Sampai ke pagi tu masa nak pegi keje org rumah aku tak jeling pun ke moto tu...dia bengang kot coz aku amik jugak moto tu. Cuma Syira jer yang excited ... "mama..mama..abah ader moto kuar api..".. terjerit2 dia berlari cari mama dia kat atas ..dia punyer first respon biler aku selak canvas yg cover moto tu.

Dekat seminggu jugak moto tu tak bergerak coz org rumah aku x nak naik moto. Masuk hari ke-4 bateri buat hal coz lama x start. Terpaksa beli bateri baru. So masuk hari ni dah 2 minggu lebih la aku pakai moto tu dan org rumah aku pun dah ikut sekali la pagi2. Kalau nak ikutkan save...aku buleh save minyak dlm 3 kali ganda dari pakai keta tu.Tol pun x yah byr. Cuma risiko dia ...masuk hari ni dah 3 hari derect aku lejun sampai ke underware kena hujan..nasib baik mlm tadi dah standby baju ujan.


Ni la kuda besi yg aku dok citer tu...Tapi yang itam ni yang original spec...aku punyer yg kaler merah ni...Cruiser Kawasaki ELIMINATOR 250

No comments: