05 December 2005

Jiran aku...

"eh..bang tinggal lorong mana?."
"Tu rumah no 29..."
"Laaa..sebelah rumah saya la tu..."
"Ye la.. nak buat camner kuar gelap balik gelap..maner ader masa kita nak jumpa kan?"
dgn sorang lagi..
"abg nama apa?.."
"sharifudin.."
"Ooo..yg keta honda itam tu.."
"abg aper namer tadi?.."
"saya sharifudin..."
"Ooo..yg ngajar Taekwondo tu erk?.."
Kalau org rumah aku lak mesti nak kena tambah no rumah kat depan baru la org kenal..dah jadi nama dia Nor@#$#@#$# No 29 bt Osman dah..
Taman Bukit Subang baru buat jamuan raya hari Sabtu hari tu. Yg kat atas tu antara dialog2 yg aku dpt la sepanjang perkenalan dgn jiran2 kat taman tu. Aku dah dok situ masuk bulan ke 8 dah ni tapi yg betul2 aku kenal & pernah borak cuma 2-3 orgjer. Bukan nyer aku sombong ker aper tapi sikit2 tu ader la kan..haksss. Tapi korang paham jer la aku kuar rumah kul 6.15am dan balik tukar baju kejap dah kul 8.45pm pas tu kuar balik gi kelas sampai kul 10.30pm..layan anak aku minum lagi kat kedai sampai kul 11.45pm baru balik. (ni versi utk mama dia..bukan aku yg nak minum ni..tapi anak teruna & dara aku tu yg beriya2 ajak aku lepak lepas kelas..).
So bila ader peluang jumper cam ni memang x abis la citer nyer. Satu jer aku peratikan jiran2 aku ni sebenarnyer diaorang betul2 perihatin sampaikan kul berapa aku kuar kul berapa balik..berapa hari x der kat rumah semua nyer diaorg tau so bila borak tu sebut jer no rumah mcm dah kenal lama la.
Aku masa main futsal sekali dgn diaorng tercakapla aku part time ngajar TKD ni..so jiran2 aku tu beriya2 suruh aku bukak kelas kat taman tu. Dan masa borak2 semalam pun bila sebut jer nama aku mesti jiran2 aku tu tanya "bila nak start kelas TKD ni".. "anak aku dah nak masuk dah tu.." .. "anak aku pun aku rasa dah buleh masuk dah tu.." tambah sorang lagi yg anak dia aku tengok dari pagi tadi dok melekat kat dada mak dia..
"OK la..aku bagi diskaun ..saper daftarkan anak dia percuma kelas utk bapak".. aku joke jer tu tapi ramai lak yg response..sampai kan yg dengki pun ader...siap suruh aku jgn bagi free kat lorong lain biar bapak2 kat lorong ni jer dpt kelas free. Sajer nak bagi semangat kat diaorang aku pun tambah ..."satu lagi kalau 2 anak percuma sorang.." .."kalau x der anak boleh tumpang anak org lain tak?..." tu la org Melayu kita..bab benda2 free ni sanggup nak ngaku anak org tu anak dia ..hakss. Tapi apa2 pun aku memang nak start kelas ASAP kat belakang rumah aku tu. Padang tu dekat sgt dengan dapur aku so sambil2 masak pun aku buleh ngajar....yang paling best dari dalam bilik air pun aku buleh bagi command ..hakss.. (mau aku kena perlempang dgn GM Dato' kalau betul2 aku ngajar dari dlm bilik air ni..)....

No comments: