28 November 2005

Cute litel bear

Aku ada sorang kawan sekampung & sekampus, nama dia So'od. Dia ni dah 30 lebih tahun umurnyer dan semalam besday dier. Dier ni dari sekolah rendah sampai la sekolah menengah x pernah seleberek besday dia. Mak bapak dier ni tak sekolah tinggi so maner la dier org tau nak berbesday2 ni. Bila dier masuk U dan dah start ader adik angkat & ader awek baru la ader org yg wish besday kat dier..baru la dier dapat rasa seleberek besday ni ..dapat la dier rasa dapat hadiah tapi masa tu ikut bajet student la..so kecik2 la hadiah yg dia dapat.


So'od ni masa dia tengah bercinta memang suka buat surprise kat awek dier ..suka belikan hadiah ..bunga dan kekadang tu dia ponteng keje pun dia belikan kad utk awek dia utk seleberek kepontengan dia tu.
Tapi semenjak kahwin ni So'od aku tengok dah tak macam dulu... jarang aku tengok dier bagi hadiah ke orang rumah dier. Lepas dier kahwin dier macam dah lupa dah besday orang rumah diani...apatah lagi besday anak2 dia ...kekadang2 dia ingat la tu pun bila tengok orang rumah dia sibuk nak beli kek..dia pun tanya la.."tu kek untuk saper tu?" ..


Aku : "Ko dah tak cam dulu la So'od .."

So'od : "Tak mcm dulu mcmana plak.."

Aku : "Dulu kat kampus tu ko la yang aku tengok paling romantik dgn awek ko..sikit2 bagi hadiah..sikit2 bagi kad..surprise yg ko buat dengan tetiba terjongok depan Asrama Perempuan dgn kapcai ko tu jgn cakapla.."

So'od : "Eh..ye ke? Aku dah berubah ker?.."

Aku : "Ye ..la ..tak kan tu pun ko tak perasan..bila last ko bagi hadiah kat bini ko?."

So'od: "Errr.. bulan lepas...err..minggu lepas aku belikan penapis teh baru.."

Aku:"Tu untuk ko la bongok!..ko yang beriya2 nak penapis teh tu utk teh tarik ko.."
So'od: "Ntah la Din aku pun dah tak hingat dah.."

Aku:"Haaa!.. tu la ko..tak pernah pikir perasaan bini ko..hadiah besday dier tahun lepas ko dah bagi ker belum?.."

So'od: "Lum..aku janji nak bagi sekali dgn tahun ni..."

Aku: "Habis..yang tahun ni punyer dah bagi ker belum?.."

So'od: "Err..lum ..aku nak bagi sekali dengan tahun lepas..."

Aku: "Bengonggg!"


So semalam member So'od seleberek la besday dier. Seronok bukan main dier dapat kek kecik dari member2 dier. Pagi tadi aku dengar dier marahkan anak dier coz anak dier nak bawak ke rumah nenet dier patung bear kecik hadiah harijadi dier dari kengkawan dier. "Ni bear org bagi abah la..nanti abah beli yg lain untuk Syira (bukan nama sebenar..).." Marah betul dier anak dier dok usik bear tu..
Petang tu aku tengok dier dok usya sekor bear lain yg besarnyer lebih kurang saiz badan dier.
Patung bear kecik tu aku tengok ader dier letak kat dalam akuarium kecik atas almari dari Jepun tu......

No comments: