25 November 2005

My sweet little coral...extended

Lepas jer settle admission document, sorang nurse datang dengan wheel chair. "Ishh..macam la aku tak leh jalan..malu weh naik wheel chair ni.." ..kata hati kecik aku.

"En.Sharifudin duduk la kita nak ke wad ni.." ..tang ni yang aku lemah ni..aku ni jenis yang tak sampai hati nak kecewakan pompuan..so aku pun dok la atas wheel chair tu. Masa disorong ke ward tu aku rasa cam orang tua berumur 80 tahun yang kena Parkinson + baru lepas operate koronari + kencing manis & semput... kalaula ader mak bapak student aku yang ternampak aku atas keta sorong tu mau diaorang berenti kan anak2 diaorang dari kelas aku....ye la mau diaorang nak percaya aku ni instruktor Taekwondo yg "disegani"..haks..haks?.

Nurse : "Kita ke Wad 4B, katil 444 yea..En.Sharifudin"
Aku : "Katil no berapa ?"
Nurse : "Wad 4B katil 444 encik.."
Aku :"Ishhh..tak der no lain ke?"
Nurse : "Apsal encik? ..encik nak tukar ke?"
Aku :"Tak per la....OK la tu .." .. nak sedap kan hati aku.."alaa aku 4th Dan ..tu yang diaorang bagi aku katil 444 tu.

Kalau Cina aku gerenti mati hidup balik jadi katak pun diaorang akan reject katil ni. Tapi tu Cina punyer Fengshui la..aku punya Fengshui bagi la no berapa pun aku terima jer.

Masuk2 aku tengok nama kat bilik tu "SARIFFUDIN MAHIR" ..

Aku : "Nama saya silap tu"
Nurse : "yang mana encik?.."
Aku : "Yang SARIFFUDIN MAHIR tu..saya SHARIFUDIN MAMAT.."
Nurse : "Ooo....yg bawah tu nama doktor yg akan monitor kes encik..nama dia Dr Mohd Mahir , nama encik yg atas tu ..kita orang letak Sharifudin je.."
Aku: "errr...Ooo..ye ke?" ..dlm hati aku .."parking la nama doktor tu jauh2 sikit..marah bapak karang aku kalau dia terbaca nama aku cam tu.."

Bilik 444 tu dah ader sorang berader baru lepas operate ..aku x nak la kacau dia tgh syok tengok Astro tu. Lepas nurse tadi terangkan serba sedikit pasal controler dan manual bilik tu aku pun sms la kat orang rumah aku no bilik dan suruh dia bawak keleng KAPAN (ni la org putih kater READ BETWEEN THE LINE..) aku..toiletris aku dan aku punyer earphone utk hp aku ..nak dengar radio la. Sementara menunggu tu aku fikir nak layan la Astro depan aku tu. Baru jer nak landing atas katil tu berdebup controller tu jatuh atas lantai..TV tu ter ON ntah channel aper tah.. kuat lak volume dia. Cepat2 aku amik takut2 berader sebelah tu terkejut..kan semput lak kan aku plak yg susah kan.

Kejap tu sorang nurse tersengih2 masuk ... "encik panggil ke?" ..bila pulak aku panggil minah ni?.. "eh ..tak der la.." aku cakap . Dia selamber jer amik controller aku tu dan OFF kan lampu hijau yg tgh menyala tu . Laa masa controller tu jatuh tertekan butang assistant tu ruper nyer.. mesti nurse tu ingat aku saja jer nak jumpa dia ni..sorry la..lain kali la ..aku x der masa la ..aku dah kahwin ..-(ni versi utk orang rumah aku baca la..) ... versi yg sebenar macam ni- 'memang aku sengaja pun ..tapi aku nak panggil yg rambut panjang tu ..apsal ko plak yg datang? potong stim betul....' haks..haks..
Sempat aku tengok menu atas meja tu .. TUESDAY : Breakfast - Fried Rice with egg, Manggo juice, ... waa tak sabar2 aku nak tunggu sarapan besok. Kejap lepas tu masuk sorang lagi nurse bawak kad besar "NIL BY MOUTH" ... "En. Sharifudin kena puasa yea dari jam 12tgh malam utk preparation nak x-ray besok pagi." ...ciss ..potong stim betul..terlepas sarapan aku besok!.
Jam dah pukul 10mlm masa orang rumah aku sampai dengan Nazri (anak lelaki bapa mertua biras aku - adik ipar aku la..). Org rumah aku mengofferkan diri nak temankan aku kat wad, aku cakap tak payah la..ni wad lelaki. Lagipun aku bukannyer tak leh jalan. Nasib baik aku sempat pesan kat orang rumah aku utk belikan makanan sikit coz aku dari pagi tadi tak jamah makanan lagi. So sementara nak tunggu kul 12 tu sempatla aku jamah roti sikit.
Kul 11.30pm aku suruh org rumah aku balik dulu coz besok dia keje. Mlm tu aku layan Astro je la..boring gak nak nunggukan esok....

No comments: