08 November 2005

Deepavali Oh Deepavali..

"All successful people men and women are big dreamers. They imagine what their future could be, ideal in every respect, and they work every day toward their distant vision, that goal or purpose". Brian Tracy


1/11/2005-Selamat Hari Deepavali ...
...student aku siJay 2-3 kali sms kat aku jemput ke rumah dia Deepavali ni. Tahun lepas dia invite aku masa aku dah on the way balik KB..dah sampai Sg.Koyan dahmasa tu tak kan aku nak patah balik pegi beraya rumah dia?. So tahun ni awal2 poser lagi dia dah jemput aku ke rumah dia. Kesian gak aku lagipun aku tengok bapak dia kira boleh masuk jugak la..org insuran la kater kan?..he..he.. Aku pun plan la dengan si Ven & Memen utk ke rumah Jay malam tu (ye laaa..siang kan poser?..). Cuma problemnyer aku nak kena pegi beraya rumah siVen jugak hari tu. Last2 aku cadang nak ke rumah Ven dulu & lepas tu baru ke rumah Jay kat K.Selangor dekat Tg.Karang sana nun. So aku pun jemput la Memen utk berbuka rumah aku hari tu dan terus ke rumah Ven lepas berbuka tu. Dia reply balik ckp dia kena berbuka kat rumah dulu coz cousin dia dtg..lepas berbuka krg dia terus ke rumah Ven.

..."abis pukul berapa nak sampai rumah Ven?..kul berapa plak nak sampai rumah Jay kat hujung dunia tu?"...

dengan sarcastic nyer aku reply sms Memen coz aku x suka plan benda yg gerenti fail ni..(Quote : U Fail To Plan U Plan To Fail...ni aku pegang dari sekolah menengah lagi..). Lepas tekan butang send timbul lak rasa kesian coz kalau aku pun kalau sedara dtg tak kan la aku nak benarkan siSyira tu berbuka kat luar kan?.. Pas tu Memen sms balik janji kul 7.40mlm dia akan sampai ke rumah Ven (mcm nak sedapkan hati aku jer..). Mcm la rumah dia dgn rumah Ven 10 minit punya travel?..

Kul 7.35 pm aku kuar rumah ..on the way aku try call Memen ..laa masa ni la dia tinggalkan hp dia plak?. Kul 7.45mlm aku dah sampai area rumah Ven tapi aku pusing2 dulu tunggu Memen.
"bah ni kiter nak pegi kedai ke nak pegi rumah Baby ?(ntah aper kena .. anak aku Syira dari sejak dia buleh cakap lagi dia panggil Ven "baby" ..ader ke Baby??). "Abah dah 5 kali dah lalu kedai ni bah.." ..dia sound aku lagi. "Abah tau la...kiter tunggu baby sorang lagi jap .."
Last2 dah separuh tangki dah abis minyak keta aku, aku pun give up dan terus ke rumah Ven..masa tu dah kul 8.10pm dah(lepas 5-6 round pusing Subang Perdana utk delay kan masa kot2 Memen dpt sampai on time).

Kul 8.25mlm Memen sampai ..laa mak dia antar rupanyer. Kitaorang makan ala kadar (tak kan makan maruku sampai senak perut kot?) dan terus ke K.Selangor rumah Jay.
Aku kalau area K.Selangor & Tg.Karang ni memang buta huruf, kalau tanya bab New Foundland ke Nova Scotia ker tau la aku . So aku depends ke instruction dari bebudak ni je la untuk sampai ke rumah Jay.

"Jay rumah ko lepas sekolah ke before sekolah?" ..
"Lepas sekolah sebelum Masjid .."
"Tapi kitaorang dah lepas masjid dah ni ..dah lepas Giat Mara dah ni.."
"Tu dah terlepas jauh dah ..U turn balik..U turn balik aku tunggu kat tepi jalan.."
Lepas si Ven letak telefon kitaorang pun was2 jugak macamana nak nampak Jay tepi jalan ..he..he..
" alaa dia mesti pakai baju putih tu .." ..(ralat:..bukan aku tp orang rumah aku yg cakap..haahh..puas hati?..)...orang rumah aku serkap jarang
"pastu dia mesti tersengih-sengih tepi jalan tayang gigi.." ..si Ven plak menambah.
Dalam 2 KM tetiba si Ven menjerit ."tu Jay ..tu Jay..!" . Dari jauh aku nampak sorang mama' tengah sengih2 berdiri tepi jalan pakai baju putih. Sampai dekat memang sah betul Jay tengah tunggu kitaorang.
"aaa..kan betul aku cakap tu Jay..cara dia berdiri pun aku dah kenal dah.." ..Ven dengan bangga nyer ..
Kitaorang tergelak bagai nak rak sampai la ke rumah Jay dan yang paling kelakarnyer bila sampai jer kat rumah dia bapak dia cakap .. "bila saya tau master nak datang saya suruh Jay cepat2 pakai baju putih dan pegi tunggu tepi jalan..." ..aku gelak jer la ..memang instict aku betul la ..
Masa kat rumah Jay, aku buleh nampak betapa bangganyer bapak Jay dengan pencapaian anak2 dia ..tak abis2 dia dok citer pasal medal2 Jay & abang dia. Alaaa..memang la banyak coz medal yg diaorang dapat masa acara lari dalam guni & bawak bola ping-pong dalam sudu masa kat kindergarden pun diaorang gantung sekali...(he..he.. marah plak si Jay ni kalau baca ni kan?). Aper2 pun aku faham perasaan bapak Jay coz tu yg aku rasa bila Syira menang 1st Gold Medal dia ari tu. Samer jugak kalau student2 aku menang ... bangga nyer tu kekadang leboh dari masa aku menang medal dulu. Rasa berbaloi spend masa ngajar diaorang.
Lepas dah tinggal separuh balang maruku rumah Jay, kitaorang pun berangkatla balik.

"kiter singgah tengok kelip-kelip nak..?"..lalu jer Kg.Kuantan orang rumah aku bagi cadangan yg bernas ..
"x bleh..kelip-kelip x der ..diaorang kena OT utk Deepavali.." ..aku rasa tu jer la alasan yg paling konkrit aku boleh bagi..ader ka..dah pukul duablas lagi nak singgah2.
Sampai Subang jam dah 12.30am. Memen aku suruh tido rumah aku jer malam tu sambil tolong aku pasang wall paper border utk dinding baru aku . Lepas setengah jam berhempas pulas akhirnyer siapla border aku...bangga jugak aku tengok hasil tangan aku (Memen cuma tolong pegang sticker border tu jer..he..he..). Kalah si Eric Casa Impian .. he..he. Kul 2.30pg baru la kitaorang tido.

No comments: