28 October 2005

Changes...

"Be willing to be uncomfortable.Be comfortable being uncomfortable.It may get tough, but it's a small price to pay for living a DREAM"....Peter McWilliam.
Memang tak der sesaper yg rasa seronok untuk berubah....lagi la kalau org lain yang nak mengubahnyer. Kalau org kampung aku kita panggil "Comfort Zone" ..kalau org tu dah berada dalam zone ni jarang sgt org tu nak berubah coz memang dia rasa tak ader aper yang kurang kat dia so buat aper nak berubah. Macam dalam satu family kena ader sorang yang kena kejar karier development dan sorang lagi kena stay utk securekan yg sorang ni kot2 dok kejar2 tetiba tergolek plak kan. Aku masuk ni baru 3 kompeni aku keje...dan org rumah aku lak dah 8 tahun still kat kompeni lamer lg. Aku suruh gak dia jump ke kompeni lain for better career development la tp dia lak takut nak amik risiko. Takut x buleh perform kat kompeni baru la..takut kerja lagi teruk la..takut kena drive keta la. So jadi la aku yg dok terlompat-lompat kejar kan kerjaya ni dan dia backup ontok2 kat kompeni tu.
Seminggu dua ni ader plak "pemburu kepala" dok approach org rumah aku...ntah dari maner ntah diaorg dpt no org rumah aku ?. Aku suruh dier rembat jer peluang ni...peluang cam ni bukan selalunyer dtg. Sambil tu aku sekali emailkan resume aku..he..he...

"Besar Periuk Besarla Keraknyer" ....tak pasal2 periuk tu lak yg salah. Aku tak salah kan periuk tu tapi salah kiter apsal pakai api besar sgt tu yg berkerak nasi tu. Moral of the story...walaupun periuk tu besar tp kalau pandai control api ..tak berkerak nasik tu ..kalau berkerak pun ..dengan kerak2 tu buleh dimakan. So kalau dah tau periuk tu besar pandai2 la control. Ni baru dapat increment RM60.00 dah nak tukar keta...dapat bonus suku bulan dah amik peti ais baru kat Kort Memoth. Agaknyer kalau dpt increment RM1000 terus tambah bini kot?. So aper related nyer citer pemburu kepala ni dgn kerak ni?. Ye la..sebab pemburu kepala ni la yg membulehkan kiter membesarkan periuk kiter...he..he..
Masa aku kecik2 dulu kat kampung, bapak aku selalu renovate rumah kitaorang . Sampaikan sekali tu bangun tido aku sedar2 aku dah tido kat ruang tamu , rupa2nyer malam tu masa aku tido bapak aku dah tukarkan bilik aku jadi ruang tamu!. Main entrance rumah aku pun aku dah x boleh recall dah berapa kali dah bertukar. Beranda rumah aku pun ntah dah berapa kali dah bertukar Sampaikan kalau aku nak balik kampung raya ni aku kena tanya kakak aku dulu main entrance utk tahun ni belah maner? coz kalau silap parking keta aku kena tawaf satu round dulu utk masuk ikut pintu depan.
Perangai bapak aku tu la yg ader kat aku sekrg...jgn harapla arrangement kat rumah aku tu buleh bertahan lebih dari 2 bulan. Bukannyer aper ..mood aku lain sikit biler susunatur perabut berubah...rasa cam rumah baru lak..ye la nak tukar rumah tak mampu kan?. Aku bukannyer banyak sgt duit nak tukar perabut setiap 2 bulan so kalau dapat tukar arrangement pun jadila. Kalau mampu bukannyer setakat tukar perabut, aku akan tukar rumah sekali setiap 2 bulan.
Macam bilik tido aku...masuk 6 bulan aku kat rumah baru ni dah 4 kali katil aku bertukar arah, bertukar arah sebab aku yg alihkan la!!. Almari baju tak berapa boleh ubah sgt coz design bilik tido aku ni rigid sikit...dah readymade slot utk almari kat wall tu so x leh nak alih2 la once aku dah parking lemari tu kat situ. Dinding lak aku dah tukar kaler sekali..org rumah aku nak sgt feature wall purple. Ntah hantu purple maner ntah yg rasuk ari tu..semua nak purple...pantang jumpa benda purple mesti nak diletak dalam bilik. Sampaikan berus tandas pun nak kaler purple. Sekarang aku tengah survey tisu tandas purple....

No comments: