21 October 2005

Dreams-2

"I dream my painting, and then I paint my DREAMS"
...Vincent Van Gogh

Rabu - sesampai jer rumah mak aku nampak envelop URUSAN SERI PADUKA BAGINDA ..dari LHDN untuk Shahbumi. Alaaa ..ni nak kena bayar lagi la ni..aku dah malas dah nak bukak surat tu. On the way ke opis masa sangkut dalam jem aku pun bukak la surat tu utk hilangkan boring ..(nak korek hidung pun tak leh kan ..coz bulan poser..). Bukak2 aku tengok INBOIS (ejaan gomen utk INVOICE) dari LHDN untuk kelas self-defence aku utk April. Laaa.. payment April baru released October ..apa ke lajunyer services?..Tapi tak per la biar lewat jgn x der langsung. So ni kira transaction ke dua la Shahbumi semenjak aku pegang ni..he..he.. ehmmm bila la gamaknyer aku akan dapat payment utk bulan May sampai Sept ?.
Khamis - Aku cuti ..actually aku dah postponed cuti tu dah 2 kali coz nak tally kan dengan Iena punyer cuti aleh2 dia lak kena keje so aku pun cuti la sorang2. Hujan lak lebat giler dari pagi2 lagi. On the way balik ke rumah dari AmCorp Mall aku terdengar berita pemergian YAB Datin Seri Endon ..Al-Fatehah untuk Pak Lah sekeluarga...
Tengahari tu aku ke Affin Bank utk bank in cek dari LHDN. Sampai kat Affin Kelana Jaya jam ngam2 pukul 2pm ..aku terus submit form dan mama' kaunter terus chop "Too Late For Clearing" ...ceikkk lewat setengah minit jer. Terpaksala aku tunggu sampai hari Selasa next week. Pukul 3pm aku ke JPN Kota Damansara utk buat MyKad aku (he..he.. sajer tunggu last2 minit kot2 dpt MyVi). Kalau korang nak berurusan dgn JPN tanpa beratur ..pegila kat JPN Kota Damansara ..memang tak der org pun...banyak kounter dari orgnyer. Dah tak der org services lak slow..akak kaunter tu bagi aku satu kertas kecik dan suruh aku dtg balik dlm masa sebulan coz no utk hari tu dah abis ..ader ka?
Balik rumah semua channel baca Yaasin so aku pun layan la hose BARENO untuk toilet dalam bilik air aku ..actually dah dekat sebulan dah aku beli tapi x bleh nak pasang coz nak kena tukar pili tu baru buleh pasang hose baru tu which is tak berani aku nak bukak RUBINE aku tu ..takut scratch ? Tu la beli yg branded konon tp tak leh nak pasang. Aku dah survey kat lebih 5 buah hardware kat Subang ni semua kater tak leh psg kalau tak tukar kepala paip lain ..aku kater buleh! Sampai ader satu kedai tu mcm nak gaduh dengan aku coz aku kater buleh dan aku nak beli jugak adaptor dan 2-3 extension lain utk psg benda alah tu..lepas aku bayar pun dier x abis lagi pot-pet2 ...alaa ngumpat pasal aku la tu. Dan semalam lepas 48 eksperimen aku buat akhirnyer hose aku pun tersambung jua dengan cantiknyer ke kepala paip kesayangan aku tu tu tanpa perlu menukar kepala paip ...nak jer aku amik gambar tunjuk ke cina hardware tu.
Jam dah pukul 5 tapi hujan lebat lagi ..aku redah jugak ke Subang Perdana utk beli makanan buka poser..Iena berbuka kat Hilton hari ni ..ceikk aku bukak dengan nasi kerabu kat Hilton Bukit Subang dengan Syamil & Syira.
Hari ni - Iena lak cuti (Selangor cuti Nuzul Al-Quran) ..tapi kilang aku dah tarik awal2 cuti ni so aku kena keje la. Sampai2 kat opis first aku mesti bukak blog hit stat Bravenet & Haloscan punyer manage comment utk SIDEKICK aku dan masa aku masuk tengok karpet mcm meriah tapi meriah dengan si Memen & Ven ..aper la dua org ni tak abis2 lagi perangai budak form 3 nyer tu... pasal hp pun nak gaduh. Nanti la lepas raya ker aku nak buat sparring cam tournament utk dua org ni baru la werld nak gaduh ..ni dok gaduh dlm karpet aper raser?.
Bila aku bukak manage comments ader lak mat salleh maner ntah komen kater blog aku ni penuh dengan Inspiration ..ha..ha.. mcm la dier paham aper yg aku tulis? Untuk x nak mengecewakan dier aku bagi la link official web aku yg memang dah werld tu (coz dlm BI) he..he..
Eh maner citer pasal Van Gogh punyer dreams tu?...lain kali la aku citer ..

No comments: