08 October 2005

Poor man-extended

Aku ke opis kejap pagi ni nak submit weekly report utk minggu ni. Sampai2 aku tengok opis aku dah meriah..bos pun dah ader tengah discuss dgn bebudak Stamping (isshh rajin plak bos dtg keje hari2 munggu ni..). Aku malas nak campur coz aku plan nak spend dlm 2 jam jer kat opis ni. Bukak balik repot aku tengok dah tinggal 5% jer lagi nak abis .. actually sajer je x nak abiskan semalam. Tinggal bahagian quality jer lagi. Habis 10minit jugak aku dok belasah operator & leader aku tu..giler ker nak bagi reason LUPA sebab tak buat destructive test!.. pantang aku dlm meeting kalau bagi reason "saya lupa la encik".. bak kat MD aku .. "We are not in the bussiness of making mistake!" ..ayat standard aku akan dapat kalau tersebut perkataan "tersilap".."terlupa" ..dan yg sewaktu dengannyer la. Dalam 20minit report pun siap so aku pun bagila ke clerk aku dan cc soft copy ke bos. Jam baru 9.50pagi..aku ader satu jam lebih lagi before ke MINC Consultant. Sempat la aku refine dan reupload TYG punya entry yang aku recall balik semalam coz arrangement nyer jadi tunggang langgang bila aku upload.
Shahbumi Sdn Bhd
Aku ader appointment dgn Pn Aishah (Bos MINC Consultant-company secretary aku) ..Shahbumi Sdn Bhd. Actually ader problem sikit dgn Annual return 2004 & 2005 & annual fees pun ader yg outstanding.. pening aku..bussiness tak masyuk lagi (ader la 2-3 transaction ..) tapi every year aku kena bayar dekat rm1200 ke company secretary. Nak close company sayang ..nak buat sendiri x reti aku nak submit Annual Return & Akaun statement ni ..so nak tak nak aku kena bergantung ke company secretary aku. Masa Shahbumi bawah bapak mertua aku dia tak pernah miss annual fees (dia masyuk banyak..) tapi sejak aku tak over ..dah dekat dua tahun sangkut..ader jugak ler aku bayar sekali dua dulu masa mula2 tak over.Law bawah Akta Syarikat sekarang dah tak macam dulu..kalau dulu sesapaer pun buleh bukak Sdn Bhd dan biar gitu jer..sekarang ni action dari ROC & ROB dah macam LHDN ..tak submit Annual Return kena fine RM500/year, tak submit akaun kena lagi RM200/year. Pas tu bukan setakat directornyer kena blackist silap2 boleh bawak ke court. Kerajaan x nak ader sleeping company ..buat nyemak ROC punyer file jer.
Sempatla aku ubah postal address Shahbumi..giler ..selama ni dier pakai alamat tempat keje aku..patutla lama aku x receive surat dari MINC..ntah2 dah berlonggok dlm personal file aku kot?. Lepas discus dgn Pn.Aishah aku pun commit la nak settlekan 2004 punya annual return dulu before kena black list. Macamana aku nak settle..ha..ha.. aku pun x tahu.
Motivation
Aper yang memotivate kan aku utk terus kan dengan Shahbumi ni?.. Aaaa korang pegi belek balik entry aku pasal "personality by month" & "Poor man".. Shahbumi ni salah satu dreams aku dan nothing can prevent me from pursuing my dreams..determined! Biar miskin janji berdreams..daripada miskin tak der dreams langsung ...tapi baik kaya tak berdreams daripada miskin dan berdreams...ishkk..ishkk..

No comments: