09 November 2005

Hand phone Oh Hand phone

3 hari before raya aku ke Setapak Jaya untuk berbuka puasa rumah abg Zainal aku. On the way handphone aku lak buat hal...button SEND & MENU x function. Aku pun terus la ke Seri Rampai coz kebetulan aku tukar casing phone aku ni dulu pun kat kedai di Seri Rampai ni.
Aku pun mengadula kat Cina tu pasal handphone ni & nasib baik aku ader lagi casing yg lama tu so buleh la prove kan kat dia yg aku tukar casing tu kat kedai dia. Cina tu cakap dia buleh repair dlm 15minit ...kira cam servis jer ni coz button dia stuck. So OK la sementara tu orang rumah aku pegi la belikan kasut utk bebudak kat kedai depan tu.
Dah setengah jam x siap2 jugak hp aku. Aku dah bengang dah coz kul 3pm aku kena ke rumah abang aku tu ..ni dah kul 3.30 dah.
Last2 Cina tu bagi balik hp tu kat aku. Bila aku tekan no 5 dia keluar Menu, tekan no 3 dia keluar phone book ..dah jadi lain giler nyer hp aku. Tadi cuma 2 button yg kong sekrg ni dah semua button jadi bengong. Aku makin panas lebih2 lagi bila tengok Cina tu sedap jer sedut Milo Ais depan aku dah la aku tengah poser ..hp lak buat hal. Tone suara aku pun dah lain dah ...dari polifonik nyer dah jadi mono..dgn volume tahap 5 nyer. Cina tu plak bila tgk aku dah hot so dia pun suruh aku tinggalkan hp ni dulu nanti dia cuba lagi..kalau ader aper2 dia akan call aku.

Sebelum tu masa lepak kat kedai tu aku ternampak Nokia 6030 ni ..."eh ni model baru ke?..x pernah tgk pun before ni?" ..aku buat2 la tanya Cina tu. Aku mintak nak tgk dan aku tgk spec kamera tu mcm yg aku carik ..aku carik yg basic jer ..yg takder build in kamera, x der blue tooth, x der MP3 dan kalau buleh keypad , screen & casing x der pun x per..


Malam tu elok jer lepas berbuka, hp orang rumah aku bertut-tut..(skrg maner ader berdering-dering lagi kan?) ruper2nyer Cina tu yg call. Dia cakap hp aku tu nak kena tukar keypad. Aku tanyala berapa kalau tukar keypad ..."dalam 70hinggit jer .." Cina tu cakap. 70 ringgit!! giler ke?..dah la ari tu tukar casing dah abis 80 hinggit!. Lamer jugak aku dok pikir ...tetiba aku teringatkan 6030 tu ...

"itu 6030 kalau saya mau angkat berapa u boleh kasi ..?" ..typical Malay ..kalau dgn Cina mesti nak ikut longhat Cina kan..

"tu model baru sampai tu ..untuk lu spesel prais

RM@#$.%
# .." ..byk la ko punyer spesel ?..aku ntah yg dah ke berapa ratus dah dpt spesel price ni?

"kalau kasi tolak itu saya punyer 8850 sekali la..berapa ?" ..aku dah berpatah arang dengan 8850 aku..

"haaiyaa kawan ..itu 8850 haahh.. susah mau jual wooo... saya berani angkat u punya hp 90hinggit ..

"
"90 hinggit jer ko nak angkat 8850 aku tu?.." ..giler ke?..dulu harga dia rm1700 ooii." .

"kenapa dulu masa harger 1700 lu x jual?.." ..aiikk pandai lak loyar buruk Cina ni?...nasib baik aku baru lepas berbuka kalau tak ...ader 8850 terpacak kat dahi tu kan?.

"OK la..kad accept x ?.." .....

"boleh ..tapi 3% la..itu bank angkat bukan saya angkat.."..

"OK la lagi setengah jam saya sampai..

...tu la kisah nyer so mlm tu aku balik Subang dengan Champagne Gold 6030 la...akhirnyer dptla aku beraya dgn phone baru dan dengan balen kad kedit yg baru...he..he..

No comments: