06 February 2006

Surirumah & SMT

"Syira pakai tudung x" ...sms aku ke org rumah aku
"Tak.." ...orang rumah aku reply
"Samer sumer ni..tgh intai dia dlm kelas ni.." ...aku reply balik..

Lamer jugak aku dok terintai2 Syira kat dlm kelas dia tp batang hidung dia pun aku x nampak. Tetiba dtg la sorg budak ni hulurkan beg sandang dia kat aku...laa...anak aku rupanyer. Marah org rumah aku ..anak sendiri pun x kenal.

Hari ni bapak mertua aku x dpt amik Syira coz diaorg kena antar adik ipar aku masuk sekolah teknik. So terpaksa la aku berkejar balik jap tghari ni utk amik Syira & antar dia ke rumah Mak Lang dia. Seronok lak jadi surirumah hari ni...

Adik ipar aku dapat masuk Sekolah Teknik Klang ..teringat aku masa family aku hantar aku ke Sekolah Teknik Kuala Terengganu 19thn yg lepas ...(ishh dah tua rupanyer ..). Hari tu la hari yg paling ...paling...paling per erk?.. aa...x der la paling sgt cuma seronok sikit campur takut banyak coz x pernah jauh dari keluarga.

Tapi hari yg paling x sabar aku nak lalu bila aku masuk form V iaitu hari bebudak form 4 register..masa tu x sabar2 nak bangun pagi nak tengok freshie2 dan nak rasa ragging budak baru...he..he. Sekolah aku dulu (SEKOLAH MENENGAH TEKNIK TERENGGANU) memang top pasal ragging ni dan lagi top pasal setiap tahun 2-3 trak FRU kena berkampung kat dlm sekolah aku coz nak leraikan 'perang' antara budak Kelantan & Terengganu..pelik aku sama2 makan budu pun buleh gaduh giler2 punyer. Aku masa tu (1987) cuma tengok la abang2 form 5 tu bergasak tapi x sempat tengok sampai abis coz kitaorg (bebudak form 4) kena balik awal tinggalkan bebudak form 5 utk SPM. Aku dengar yg klimaks nyer bila lepas abis SPM, sampai kan Pengetua kitaorang (En.P.Dharmarajah) pun terpaksa sembunyi kat dlm surau.

Masuk jer aku form 5 Blueprint sekolah utk achieve 100% SPM dikeluarkan dan ragging2 ader jugakla tapi x der teruk sgt. Masa aku abis SPM ader jugak trak datang tapi FRU buleh lepak hisap rokok jer coz bebudak x gaduh sgt..setakat setendang-dua dlm tandas jer la. Ni kira rekod la dlm sejarah sekolah FRU x payah keje ari tu.
Aku harap2 x der la ragging2 ni kan? OK jugak kalau utk beramah mesra tapi kalau lebih2 x yah la. Aku selalu nasihatkan student aku kat SMT Kuala Selangor suruh jgn buli2 sgt ..nak belasah belasah betul2 masa dlm tournament..ni belasah ramai2 kat dlm toilet buat apa?..tak jantan langsung.

No comments: