14 May 2006

Bowling tournament

JUARA LAGI..
Last aku menang tournament bowling ni ingat aku 6 tahun lepas ..masa tu aku kat SONY lagi. Masa tu selalu masuk tournament wakil SONY ...bukan sebab aku terrer tapi sebab tak der org yg lagi terrer ..he..he.. score tak der la gempak sgt. Aku dah stop main bowling semenjak aku join CS Plasy..dan sampai la aku kat PHN ni tak der masa dah nak main bowling. Bola aku tu pun dah bersawang dah. Last aku main betul2 pun masa dengan geng KODOK Afdlin Shauki dulu kat Ampang Superbowl. Tapi masa tu hancurrrr..
So bila HRM keluarkan memo pasal tournament bowling ni staff aku pun terus letakkan nama aku awal2 lagi utk form satu team. Aku tak kisah saper team aku tapi of course la semua org nak menang kan dan aku bernasib baik dapat 2-3 org yg dah ader track record. Team aku ....Zaki-Shamsul-Azrin-Bob & Pak Lah. Kitaorang represent Manufacturing Department dan dlm team aku tu ader 2 regular bowler ..yg pernah main dgn aku. Cuma dlm ramai2 tu aku sorang je la yg pakai full bowling equipment siap dengan glove besi aku tu. Glove tu bukannyer aper aku kena pakai sebab wrist aku injured. Lagipun wrist aku dah tak sekuat dulu utk hayun bola 15.6pound aku tu.
Team aku ntah saper bagi nama ..."EXTREME BOWLERS" ..padahal tak la seextreme maner. So Ahad 7hb Mei kul 9.40am aku dah sampai Summit. Kelas aku pagi tu aku suruh Ven handle. Aku tengok tak ramai lagi yang sampai so lepak2 la dulu sementara nak start.
Game start tepat kul 10.15am dan yang kelakarnyer kitaorang cuma main satu game shj untuk first round ni...ader 20 team yg amik bahagian, team aku kat hujung sekali. 2nd round select 16 team (ni pun tak pernah dibuat org..) . Final 6 team.
Make it short ...first round kitaorang main sebelah team SGM kitaorang..so kena main dengan bersopan santun la dan hasil nyer team dapat highest score utk round tu. Second round team aku leading jugak dan yang terdekat pun beza 60 pin dari kitaorang..so kira secure la sampai round ke-3. Masa final ni baru la rasa tercabar sikit dan last2 team aku menang dgn 2pin shj dari naib johan. So team aku johan utk tournament tahun ni tapi aku tak dpt best bowler la..dapat ke budak team aku jugak. Tak per la,,aku target pun utk team ..individu aku memang tak hope...janji dpt maintain jgn drop dah. Cuma kitaorg frust sikit coz hadiah yg dijanji lain ..yg dapat lain . Janji dpt beg + track suit dan cash tapi yg dpt hamper dan cash. Anyway aku dapat cash jugak la...lepas la duit minyak tu. Nasib baik team aku menang kalau tak mau kena jual glove aku tu.
Aku masa persembahan kat Pulau Perhentian bulan lepas dah dapat cash utk Most Creative & Most Popular team tu .. so campur dengan kali ni muka aku lagi yg dapat adiah cash cuma team jer lain he..he.. ...sampai kan Snr GM aku masa bagi adiah tu sempat sindir aku .."tahun ni nampak gaya nya u sorang je yang bolot .." . he..he.. tak jugak coz futsal ari tu team aku kalah dgn team dia.

No comments: