28 August 2006

Got no room for me? Am I not in the list?

Bagi pelajar Politeknik setiap tahun diaorg akan ader satu kejohanan sukan yg melibatkan Olahraga/padang dan Taekwon-Do. So tahun ni turn Olahraga dan Taekwon-Do. Penyelaras Sukan PSAS dah inform aku dari awal tahun regarding tournament ni dan aku komit utk incharge dari segi permilihan dan coaching wakil PSAS ... memangla dah jadi responsibility aku ..x kan la aku nak sub ke org lain pulak ..dah memang kelas aku. So aku suruh Azhari prepare awal2 bebudak dan dlm bulan Jun dah buleh buat selection.
Ding-dong..ding-dong 5/8/06 baru la aku ader chance utk ke PSAS utk buat selection wakil2 PSAS ni . Basically aku dah bagi authority ke asst aku .. Azhari utk buat selection dan aku dtg ari tu pun just nak buat final selection utk setiap kategori. Pilih punyer pilih frankly speaking aku x der byk choice coz poli ni cumer setahun-dua jer bebudak kat sini so x ramai yg senior belt. So aku bergantung ke bebudak WTF dan GTF yg dah ader experience. Terus-terang aku bagitahu bebudak tu hari ni aku terpaksa select "The Best Amongst The Worst". Aku x tahu la penerimaan student aku tu ..tapi aku nak diaorg sedar yg PSAS x der byk choice so diaorg kena tunjukkan yg terbaik walaupun x byk pilihan.
21/8/06 - 10.30am aku rush drive dari KB ..aku sampai ke Bukit Subang dah pukul 7.30pm. Lepas masukkan beg dan family aku ke dalam rumah aku terus capai beg lain utk ke PUO. Kul 9pm ader taklimat jurulatih kat Dewan Warisan ...giler nak sampai ke Ipoh dlm masa setengah jam!. Aku sampai ke Ipoh (dgn blur x tahu jalan..) dlm kul 10.30pm (1.8hrs dari Bukit Subang..ntah berapa speed trap la lagi WDX ni akan dpt??.) . Last aku ke Ipoh dlm tahun 1996 , masa tu aku ke National Torunament kat PUO jugak. So biler aku keluar exit Ipoh Selatan aku cuma drive bodo jer la ..dgn harapan ader la signboard Politeknik Ungku Omar kat maner2. Drive punyer drive haram aku x jumper signboard PUO tu ...sampai satu traffic light aku termasuk ke Jln Raja Musa Mahadi ..tgk2 PUO dah kat belah kanan aku..
Seminggu sebelum tu Vice President MGTF (M.Yeow) remind aku utk pegi sebagai Official MGTF coz MGTF cumer antar 10 pegawai shj ke tournament tu. So tanggungjawab sbg coach PSAS aku bagi kat Ezwan. Bukan aper...ikut kater M.Yeow ..kalau aku pegi under MGTF semua full support ..stay kat Heritage Hotel, allowance dan mcm2 lagi la. So on the way tu aku call la M.Yeow samada aku buleh check-in terus ke Heritage Hotel ..dah penat giler . M.Yeow msg aku dia suruh ke PUO dulu. Aku sampai kat Dewan Warisan aku nampak Chief Technical utk tournament ni ..Mr.Ravichanthiran (ITF 6th Dan) ..last aku jumper dia ni aku ingat dlm tahun 1998-99 gitu la. Dia dtg jumper aku ...chat2 kejap dan aku terus jumper pegawai yg uruskan hotel tu.
Pas tu ader la 2-3 org senior yg aku kenal ..Tarmizi dan PSA punyer officer dtg kat dewan tu. Aku tanyakan pasal bilik aku kat Heritage...sorg pun x leh nak bagi jawapan. Aku perasan Tarmizi mcm nak x nak jawab "Bilik dah penuh la Cik Din..". Dah penat nak follow up aku pun mesej ke Secretary General MGTF Mr.Johan.. "Got no room for me.. am I not in the list?" .... aku x sure respon dia biler terima msg aku ni. Tapi lantak la..aku dah bengang...dah la badan penat giler . Kejap lepas tu Azhari dan wife dia sampai dan terus offer aku bilik kosong kat Kamsis tapi kena dok dgn bebudak PSAS la. Actually bilik tu memang reserve utk coach PSAS la. Elok jugak la dekat dgn diaorg. So aku pun ke Kamsis la cari bilik G210. Cuma satu jer problem ... kat sini sarung bantal, cadar dan selimut semua kena bawak sendiri...dan aku x bawak semua tu. Tuala mandi pun aku x bawak....ye la ..nak dok hotel kan ? takan la x ader tuala kat hotel tu?. So tido la aku mlm tu dgn berbantalkan bantal penuh peta dunia dan bercadar kan Kain pelikat Gajah Duduk yg aku bawak. Mandi?...ehmm nasib baik tadi PSAS dah bagi aku set Track suit dan T-Shirt + tuala muka so dgn tuala muka tu la aku mandi...

No comments: