30 August 2006

MSP Tournament

ni sambungan dari entry atas.... (luper nak upload ..hu..hu...)
Esok tu event start kul 8.00. Kul 6.30am aku dah tercegat kat balkoni. Tgk bilik bebudak aku semua gelap lagi. Lepas s'yang Subuh aku turun jogging + jln2 kat bawah . Naik2 semua x bangun lagi ..cuma aku nampak Akil jer yg terkebil2 kuar so aku suruh dia kejutkan semua budak.
Ntah la ..tak paham aku dgn budak2 skrg...x nampak semangat nak tournament langsung. Kalau aku dulu x tido mlm risau nak tournament esok...pas tu pagi2 sebelum Subuh dah bangun prepare nak ke tempat tournament. Semangat berpasukan pun aku x berapa nampak...pakai baju mcm2 kaler so aku suruh diaorang tukar ke T-shirt PSAS biru yg disediakan..baru la nampak seragam sikit. Track suit mahal2 org bagi free pun x nak pakai ..siap komplen tak lawa lg tu. Jarak Kamsis ke dewan dlm 200 meter jer so aku suruh bebudak tu jln kaki jer la ke sana. Aku , Ezwan dan 4-5 org lagi pegi breakfast dulu kat kedai mamak. Tgh2 breakfast si Fitri call bgth no peserta dia tertinggal kat dlm bilik. Ni satu lagi perangai x serius la ni...x nak prepare awal2.
Aku pagi tu pakai track suit rasmi PSAS ..bengang dgn MGTF pasal x dpt bilik hotel ....so kira protest in silence la. Bila sampai dewan si Nik Rashidi (Persatuan TKD Kelantan) terus tegur aku , aku nampak Nanda,Bala dan Ustaz Mansur (KULIM) dan 3-4 org lagi senior black belt dah ader dan diaorg pelik apsal aku x pakai officer sut. Aku ckp "Buat aper nak jadi judge..bilik pun x bagi..) . So pagi tu aku full time la kadi coach sambil dok layan si Ang Boon Tuck dari Pahang (Team B) ..dia pun samer..x dijemput utk jadi judge padahal dia 4th Dan.
"Malam tadi tido maner?" ...
"Masjid..." ...ringkas jer aku jawab....
"Ishhh ..tak kan la tido masjid?..x der bilik ke?"
"Ntah ..Hotel dah penuh kot..." ...
Isu aku tido kat masjid mlm tu kecoh kat dewan tu. Ustaz Mansur (Kulim) biler dgr cam tu beriya2 ajak aku stay dgn team Kulim..tapi aku tolak ..aku cakap kat Masjid pun elok sebenarnyer ..senang nak sembahyang Subuh berjemaah...hu..hu.. Masa breakfast tetiba siTarmizi dtg bagi aku kunci hotel Heritage. Aku actually dah nekad nak balik mlm tu jugak coz esok aku kena keje..tapi bila tgk dia beriya2 suruh aku stay kat bilik tu ..x sampai hati plak aku nak tolak. Rupa2nya dia dah amik 2 bilik padahal dia patut share satu bilik dgn aku. Nasib baik dia yg amik ..kalau org lain aku dah komplen ke Presiden dah ni.
Event pertama pagi tu ialah pattern lelaki. Bebudak lelaki x dpt aper2. Aku target si Ain utk bawak balik at least satu medal. Dan yg paling aku bangganyer bila 3 org bekas student SMT aku fight sesamer diaorg dlm satu kategori. Tiga2 dari PSAS, PSA dan Poli Dungun dan tiga2 ni dari satu batch masa kat SMT K.Selangor dulu. Sorang lagi student SMT aku siJay plak wakil Poli Merlimau..so total ader 4 org la bekas student SMT aku kat tournament ni. Dan mcm yg aku expect..Ain dpt Gold utk event tu. Lepas Gold pertama ni PSAS dpt 4-5 medal lagi (1 Silver dari Pattern (Lin) dan Gangsa dari free sparring Junior). Petang tu Lin dpt medal kedua dan Gold kedua utk PSAS. Aku puas hati dpt guide budak2 aku coz selalunyer bila aku dlm sut Officer aku x leh nak dok tepi ring utk guide. Tapi kali ni aku bebas nak guide ke nak hu..ha..ker nak melompat tepi ring ker coz x terikat dgn etika judge ni. Ader 3-4 event yg aku nampak bias ...ye la majoriti judge dari ITF ..so kalau PUO yg menang aku dah expect dah coz PUO bawah ITF. Ader ke Knife hand guarding block dlm walking stance pun buleh bagi menang!.
Sampai ptg total medal yg kitaorg dpt ialah 2G, 2 S dan 5 B. Ptg tu aku ajak Nik Rashidi dok sebilik ngan aku ..alang2 bilik tu utk 2 org. Nak cari Hotel Heritage x der problem sgt tapi aku nak cari tempat makan mlm tu yg jadi problemnyer. Before tu dah la dkt setengah jam aku dok cari kedai prepaid...masa tu baru kul 8.30pm..tapi semua kedai dah tutup dan x jumper satu pun kedai prepaid. Aku x sure area maner aku dok pusing2 mlm tu tp definately bukan main town la tu. Aku buta huruf bab bandar Ipoh ni. Dah dekat kul 9 lebih baru la aku jumper satu Medan Selera dan aku tgk byk bas2 Poli lain park kat situ..rupa2nyer diaorg pun dinner kat situ . Tengah2 makan ader la 4-5 kali org tegur aku ... bila aku tengok x kenal plak aku ...ni mesti budak2 dari poli lain ni. Aku sehari suntuk x jadi judge so maybe ni bebudak yg dah biasa tgk aku kat tournament lain ni.
Sebelum tu masa aku kuar dr Heritage aku terserempak dgn group motor besar yg dlm Kembara Merdeka ..group ni aku dah terserempak kat New Pacific Hotel Kota Bharu hari Sabtu sebelum tu.
Malam tu aku dok berbelah bagi lagi samada nak stay sampai abis event ker atau nak balik. Actually cuti aku sampai hari ni jer..esok dah kena keje. Tapi bila mengenangkan bebudak aku nak lawan lagi esok ..x sampai hati plak aku nak balik. Pikir punyer pikir esok nyer aku terus pakai baju officer dan terus ke dewan. Aku sampai dewan dah kul 8.30am dan bebudak tgh warm-up. Lepas bagi taklimat dan kater2 semangat ke bebudak tu aku tercakap yg aku kena rush balik ke office jap lagi so lawan betul2!. Ader yg terus mengeluh biler dgr aku nak balik .
Ntah ler..aku dlm 50:50 lagi ni tapi bila kenangkan kat opis hari ni ader visitor so aku rasa x elok la aku dok sini lagi. Aku call executive aku tanya pasal preparation dan "cuaca" bos aku pagi ni dan dia response cuaca bos x berapa elok. So confirm la ..aku kena rush ke opis.
Aku sampai opis dlm kul 11.00am dan visitor dari Kikuchi Japan tu baru turun kat line..kira aku sampai on time la. Sampai ke petang aku dok sms ke Azhari tanya kan result bebudak PSAS dan frust jugak biler Ain & Eric x dpt medal utk Free Sparring coz aku target diaorg ni akan at least bawak medal utk event tu. Sanggar (budak WTF) dpt Gold utk Free Sparring ..dan Eishah dpt Silver utk Free Sparring lelaki. Team lelaki & pompuan semau dpt medal cuma Bronze jer la. Sampai event habis petang tu total PSAS dpt 3 G, 3 S dan 8 B...aku x sure kat tempat berapa PSAS compare dgn 21 Poli yg lain tapi kalau nak compare dgn temasya 2 tahun lepas PSAS cumer dpt 1 Bronze jer!
Aku harap2 la pencapaian bebudak TKD ni akan dpt bukak mata Pengarah PSAS tu nanti.

No comments: