12 September 2006

Syamil..independance..

Weekend lepas org rumah aku ke Haadyai . Malas aku nak ikut...kalau ke Hawaai ke Phuket ke ...Bali ke nak la jugak. Coz ader mat salleh jual betik ..hu..hu.. So aku kena la jaga Syira dan Syamil 2 hari ni.
Hari Sabtu Syira sekolah ganti dan aku plak kena ke opis jap utk settlekan report bulanan aku so Syamil kena la ikut aku ke opis coz Mak mertua aku ke JB utk konvo adik ipar aku. Sampai kat opis Syamil tido plak so aku tinggalkan kan dia dlm keta kat parking lot tepi opis aku. Sekali-sekala aku jenguk dia kat dlm keta dan aku tengok sedap jer tido. Aku siap pesan kat staff aku utk gilir2 jenguk keta aku dan report kat aku condition Syamil. Last aku dtg jenguk keta aku aku tengok Syamil tgh berdiri atas kursi depan dgn berpeluh-peluh tgh pegang botol susu dia ..aku tengok dah ader milo dan air panas separuh dlm botol tu.
"Eh!Amil buat sendiri Mil?.." aku tanya dia
"Amil par..Amil nak Ilo.." ..(Amil lapar Amil nak Milo..) . Sebak aku dengar...
"ni apsal Amil x letak susu?.."
"Amil nanak susu....Amil untah nnti...." ..(Amil x nak susu..Amil takut muntah nanti) ...padahal aku rasa dia x leh bukak bekas susu tu coz aku ketatkan tutup dia takut tumpah.
Lepas buat kan Milo utk dia aku dah x der mood nak buat keje lagi ...aku terus balik...sedih plak bila tengok dia independance gitu. Rasa bersalah plak tinggalkan dia dlm keta tu. Dah besar dah anak aku ni ..kalau dulu dah sah meraung bila bangun tido.
Aku bawak Syamil amik kakak dia kat sekolah tengahari tu. Masa amik Syira aku terserempak dengan Zahrin student baru aku. Aku tanya dia ..dia kelas apa? Dia cakap sekelas dengan Syira...laaa classmate Syira rupanyer.
Lepas amik Syira aku singgah di Berkat Idaman ...Syamil aku tengok habis ayam seketul dibalun nyer. Tapi bila aku bangun nak bayar aku tengok kat bawah meja bersepah dengan sisa ayam ...rupa2nyer sia gigit2 dan buang kat bawah meja ayam tu ..patut pun abis...
Aku ke SMT dengan Asmir petang tu ...last kelas before aku buat grading test esok nyer. Abis kelas dlm kul 6.30pm...sempat singgah makan nasi ayam kat hentian Elmina ...berselera plak budak2 ni makan nasi ayam kat situ.
Malam tu aku ader friendly match Futsal dgn team QC MVF Proton . So Syira dan Syamil aku tinggalkan kat rumah Mak mertua aku. Aku amik Defi kat rumah dia . Lepas game si Defi ajak ke Uptown Seksyen 24 plak....round2 sampai kul 2.00am. Si Jono sempat call aku ajak join lepak kat Bistro U13B tp aku ckp x sempat la. Aku sampai rumah dah kul 2.30am...tengok2 Bistro dah kosong.
Esoknyer sakit2 badan aku...campur dengan Migrain lagi. Tapi nak buat camner ..kena bangun jugak coz budak2 dok nunggu bawah porch aku tu utk kelas TKD. Si Asmir plak kater nak dtg cover ..tapi hampeh batang idung pun x nampak.

No comments: