26 September 2006

Hari ke-2 Poser

Hari ke-2 puasa....aku dapat call dari orang rumah aku bagitahu Syira x sihat . Badan gatal2 dan petang tu dia x ke sekolah agama. Masa tu dah kul 4.00ptg bos plak meeting so aku x berani nak cabut. Dalam setengah jam gitu bos masuk so aku pun nak nukak mulut la mintak nak balik tengok anak aku. Belum sempat aku cakap , clerk aku dtg bagitahu bos nak panggil urgent meeting kul 4.30ptg ni!. Ceikkk...mcmn aku nak bagitahu org tua tu yg aku x leh join meeting ni?.. Dlam dok cari idea tu aku masuk jugak meeting tu dan sedar2 meeting tu abis dah pukul 6.15pm.
Aku rush balik ke rumah dan on the way jalan jem giler ... dari seksyen 26 ke depan kilang gula sampai 40minit!. Org rumah aku call tanya dah sampai ke belum ...aku suruh dia bagitahu mak mertua aku yg aku akan berbuka kat rumah dia jap lagi ..x sempat aku nak singgah Pasar Ramadhan dah.
Sampai kat rumah mak mertua aku , aku tengok Syira tgh makan tepung pelita (kena paksa makan actually..). Nila tengok dia OK aku x la risau sgt ..so aku plan lepas berbuka la aku pegi klinik. Syamil plak tgh tido masa aku balik tadi.
Lepas berbuka aku rush ke Klinik Harmoni kat Subang Perdana ...tp klinik tu tutup plak. Aku nak singgah kat Alam Medic tp Syira plak x nak ..dia nak Harmoni jugak (dia dr baru lahir sampai sekarang memang kat Klinik Harmoni ni). So aku pun balik la rumah dulu sementara nak tunggu klinik tu bukak.
Malam tu terpaksa la berterawikh kat rumah sambil dok layan bebudak tu. Dalam kul 10.00pm baru la aku ke klinik coz sambil2 nak amik org rumah aku kat bus stop. Aku sampai klinik tengok klinik dah ramai orang ...dalam dok tunggu turn nama Syira dipanggil aku msg org rumah aku suruh dtg klinik jer coz klinik ni pun kat tepi bus stop tu jer. Orang rumah aku sampai ngam2 masa nama Syira dipanggil masuk.
Doktor tu cakap Syira kena virus dan tonsil dia bengkak tu sebab dia x nak makan. Lepas amik calamine dan anti biotic aku singgah kat restoran baru kat sebelah klinik utk beli makanan sahur.

No comments: