21 September 2006

Kelas RTM

Semalam aku received call dari Mr.Janagarajan (Setiausaha Bahagian Pentadbiran) Kementerian Penerangan. Dia call berkenaan dengan surat yang aku hantar 2 minggu lepas iaitu bantuan utk menghebahkan kelas TKD RTM.
Kelas Taekwon-Do RTM actually aku dah tubuhkan semenjak 2hb Januari 2006 iaitu selepas DTA dijemput utk mengadakan promosi/demo kat padang Semarak (3 org jer dok tengok demo kitaorg ari tu..hu..hu..). Aku serahkan bulat2 kelas ni ke Faizal (2nd DAN..assistant aku) utk incharge kelas ni . Tapi selepas 8 bulan beroperasi aku x nampak progress kelas kat RTM ni...member dok main dlm 5-6 org jer. Aku x salahkan Faizal yg ngajar kat situ coz dia tetiap hari dok tercongok kat kelas tu tapi aku tengok tempat latihan tu dan cara publisiti aku yg sesuai. Hasil perbincangan aku dengan Mr.Michael (Penolong Setiausaha Kementerian) mas anak bukak kelas ari tu dia yg suggestkan utk kitaorg buat latihan kat IBC coz jarang org pakai. Tapi lepas 8 bulan aku tengok tempat tu x berapa strategik coz memang x der org tengok pun. Aku lebih suka kalau kelas tu kat tengah2 jalan depan Wisma TV tu ..biar semua org nampak. Pelajar2 dia plak keje x tentu masa so jarang sgt aku tengok dpt full house.
Nasib baik la Abg Osley dr PLUS selalu turun kat sana so kelas tu x la mati. Aku ader hilite ke Faizal utk ubah strategi kelas tu. Aku nak buat balik publisiti utk kelas tu dan kalau perlu jumper balik management utk discuss halatuju kelas kat sana. Bincang punyer bincang aku dengar Mr.Micahel dah bersara wajib so tempat dia skrg ni vacant. Laaaa..saper plak yg aku buleh refer ni?. Last2 Osley inform aku dia tgh work out surat utk buat appointment dgn Kementerian punyer org utk discuss pasal kelas ni..aku tukang sign jer. Respek aku ayat yg Abg.Osely ni pakai ...kalah ayat gomen yg biasa aku pakai..he..he.. Tu yg 2 minggu lepas aku suruh Faizal bagi kat RTM dan kita tunggu jer la response dr mgmt sana. Aku frankly x brp hope sgt diaorg akan call kecuali la diaorg nampak kepentingan kelas ni ke staff RTM.
So bila Mr.Jana call aku semlm aku quite surprise dan x expect dia akan response. Aku pun guna la peluang ni utk buat appointment nak jumper dia..aku terus cakap esok aku buleh jumper lagi pun aku discuss further pasal future kelas ni. Dia setuju nak jumper aku petang ni kul 3.00pm di Wisma TV. Dia dah nampak kepentingan kelas ni so it's up to aku nak jual yg lain2 nyer..
Actually selain dr kelas biasa yg Faizal handle ..sepatutnyer aku dah start kelas un-arm combat utk security RTM (mcm yg aku discuss dgn Michael) tp bila dia dah resign aku x tahu dgn saper aku buleh refer. So karang aku nak "jual" balik la security course ni kat Mr.Jana (dia ni actually bos ke Micahel yg aku deal dulu). Aku dah siap kan silibus dan quotation utk security course ni dan mintak2 petang ni "laku" la proposal aku tu. Dari ari tu aku memang x nak amik kelas biasa memandangkan aku gerenti x sempat punyer so aku cuma target intensif kelas utk security jer . Kelas mcm ni maybe makan masa 2-3 bulan jer dan buleh buat on weekend. Lagipun security course ni aku buleh fokus ke self-defence dan un-arm combat ...which is favourite aku.

No comments: