22 November 2007

Arwah Tok Mek

Dua malam lepas aku mimpi pelik sangat.


Aku kat dalam bilik bila ader call masuk ..dari India mana ntah..marah2 aku pasal hutang yang aku x bayar. Tetiba aku dengar suara orang nangis kuat kat luar bilik aku. Aku pun keluar la kat ruang TV tu. Bila aku keluar aku nampak arwah Tok Mek dok atas sofa merah aku tengah nangis. Aku terus jadi sebak dan terus nangis sambil peluk dia . Masa tu jelas kat mata aku muka Tok Mek bersih sgt dan mata Tok Mek macam sedih tengok aku.
Bila aku sedar ...aku terus x dapat tido sampai la ke pagi...nak kuar bilik ke ruang TV aku pun aku x berani ..terbayang arwah Tok Mek ader lagi kat situ.
Puas aku dok pikir ...kenapa Tok Mek dtg? apa yg dia nak sampaikan? ...mungkin dia nak ingat kan aku utk jenguk2 Tok Wae aku sementara dia ader (kebetulan Tok Wae aku ader dlm wad di Hospital Besar KL la ni), ker dia nak ingat kan aku bila tengok kekadang aku ni jauh sangatttt dari tikar sembahyang, atau dia nak ingatkan aku utk jaga anak2 aku baik2 (petang sebelum tu aku ader pukul Syira ..geram sgt bila tiba time nakal dia ..dan aku rasa terover plak ..masa belum tido tu memang aku rasa nyesal) sebab Tok Mek ni cukup marah kalau tengok aku marahkan cucu2 dia.
Yang pastinyer ...tengahari tu memang ader India call aku pasal outstanding payment....sebijik macam dlm mimpi aku mlm tadi....

No comments: