23 December 2007

Syira - I'm proud of you

(gambar dipinjam dari blog "Sempoii" yg dipetik dari "makencik"....) . Yg btol2 punyer x siap scan lagi ...dah 2 minggu dah ..hu..hu..

23/11/2007
Jumaat tu aku x der kat umah coz bawak bebudak PSAS pegi camping kat Sg.Siput. Kat sana plak line x brp elok so aku dpt berita ni lewat sehari dr org rumah aku.
Hari Jumaat tu ader kebakaran kat Kg.Melayu Subang, Syira masa tu aku tinggalkan dengan uwan dia bila tetiba rumah kat belakang rumah mak mertua aku tu terbakar. Emak mertua aku pun aper lagi ...mula la x cukup tgn capai apa yg patut, sampai kan lesung batu peninggalan arwah tok nyang dia dulu pun dia nak bawak (err..yg ni aku yg tambah la..).
Masa tu kat umah tu ader Mak Teh dia, si Aus sepupu dia (tgh sembahyang tapi boleh menjerit Api!! Api!! Api!! ...hu..hu..) . Syira masa tu cakap dalam hati dia .."Wan ni ..kehulu..kehilir...nak selamatkan duit atok..". So bila tgk x der saper pun yg tepon bomba so Syira pun call la 999. Dah call tu simamat operator yg angkat phone tu siap x caya pulak cakap Syira...siap sound lagi Syira .."adik jgn main-main..". Pas tu Mak mertua aku sambut siap marah2 lagi operator tu. Ye la tgh2 emergency gini nak tanya macam2.
Masa Bomba sampai 3 buah rumah dah hangus tp kalau Syira x call aku rasa habis lagi 2-3 buah rumah. So masa dah clear , bomba tu pun tanya la "saper yg call tadi?". Bapak mertua aku pun dengan kembang kempis tunjuk la kat Syira ..."ni cucu sy yang call tadi..".
Selang 2 hari (Ahad-pagi) org rumah aku dgn Syira kena panggil ke Masjid An-Nur, Kg.Subang. Rupa-rupanyer ader penyampaian sijil utk warga Kg.Subang oleh Dato' Mokhtar Dahlan, Exco Kerajaan Tempatan merangkap ADUN Subang. So masa tu last sekali diaderkan anugerah khas "Khidmat Bakti Masyarakat" daripada JKKK Kg.Subang untuk Syira ..ala-ala pingat Hang Tuah la ..he..he..
Masa tu paper Sinar pun ader buat coverage ..so kat atas tu paper cutting dr Sinar la. X sabar2 dia nak tunjukan kt aku paper cutting tu. Ye la selama ni dia dok simpan paper cutting pasal aku jer he..he..
Cumer yang aku terkilan nyer pasal citer yg kuar tu ialah kesilapan fakta yg mengarut dlm citer tu. Ader ke ...berbuih mulut org rumah aku bgth masa interview tu yg si Syira ni aktif dlm Taekwon-do bawah kelolaan abah dia kat Bukit Subang ..aleh2 citer yg kuar "Syira menyertai pasukan kompang kampung" ...apa kait kompang dgn Taekwon-do???. Satu lagi ...org rumah aku bgth Syira tepon dari rumah atok dia tp citer yg kuar Syira tepon dgn menggunakan hp mama dia ...apa la ..hp mama dia dah 2 bulan kena bar...hu..hu..

No comments: