19 October 2006

Baru dapat cuti

Hari ni akhirnya aku berjaya utk amik A/L . Sebenarnya dah 3 kali aku apply cuti ni dan ketiga2 tu bos aku approve tp masa tangan dia dok sign form tu mulut dia dok membebel .."ko tau la esok ms ko x ader budak2 ko bukan tau nak buat semua tu...so kalau buleh ko tengok2 kan budak tu masa ko cuti". Dan mcm2 lagi la ayat dia yg kalau anak aku dengar pun dia paham la approval tu x ikhlas punyer..dia x nak approve tu tp terpaksa approve coz cuti aku tinggal 31 hari lagi utk dihabiskan before March 07 . So paham2 je la kan so masa sampainyer hari yg sepatutnyer aku cuti tu aku dtg jugak la keje dan bos aku pun selamber je bila nampak aku ... mcm yg aku dah expect dah. Kalau dia betul2 ikhlas approve cuti aku tu mesti la dia terkejut atau (buat2 terkejut pun x apa la) masa dia nampak aku kat dlm opis tu.
So hari Sabtu lepas aku submit lagi sekali form cuti aku tapi kali ni column DATE tu aku biarkan kosong. Dan kebetulan dia dtg opis hari Sabtu tu so pelan2 aku hulurkan form cuti aku tu. "Saya kena amik cuti jugak next week ni tapi date tu biar bos yg letak la bila2 ikut kesesuaian bos.Sy x kisah bila2 pun x per janji sy dpt cuti satu hari..". Dia pun terus bagi satu date dan baru la aku nampak dia punyer cara sign tu nampak ikhlas nak bagi aku cuti. Aku sengaja x bagi date tu dan biar dia yg decide bila aku patut cuti sebabnyer : - kalau sampai hari tu dia dah x buleh salahkan aku cuti coz hari tu dia yg select. Kedua - aku nak tunjuk yg aku betul2 nak satu hari cuti
dan x kira la hari aper janji satu hari.

No comments: