16 October 2006

Berbuka - tahun ni vs tahun lepas

Tahun ni jemputan berbuka kurang sikit berbanding dgn tahun lepas. Kalau tahun lepas almost everyday ader invitation sampai kan ader sekali tu 3 hari derect kat Concorde ..sampai buleh hafal menu dan sequence lagu yg Rabbani tu dok nyanyi.
Aku kat Manufacturing ni kira ader 2 advantage la...Vendor belanja pun aku kena pegi dan kitaorang belanja customer pun aku kena join ...dua-dua aku dpt makan free..he..he..
Hari Khamis aku kat Orkid Thai (seksyen 9) dengan supplier Die dan Jumaat aku kat Bluewave ..dengan geng2 Toyota Bokoshu. Actually aku bawak member lamer aku (Zurihan) masa kat SONY ..si Zurihan ni dulu dgn aku kat Production Sony Video dan skrg ni dia dah jadi customer aku kat Toyota ni. So kebetulan geng2 project pun nak entertain Team project Toyota ni so aku join sekali la..at least buleh pakai kredit kad bos aku ..he..he. Blue wave OK la dia punyer menu cumer crowded dan lambat nak refill.
Sabtu aku berbuka kat rumah mak mertua aku (first time sebenarnyer utk tahun ni ..he..he..) tu pun sebab semua biras2 aku berkumpul kat situ ari tu. Lama pulak x jumper biras2 aku tu..padahal tinggal sepelaung jer dari rumah aku.
Hari ni aku kat Sri Pinang lagi sekali ..tp dengan vendor lain pulak. Esok kemungkinan besar kat Sri Thai Bukit Kemuning pulak ...tinggal la 4 hari lagi nak berbuka dengan family aku. Kalau tahun lepas adala jugak 5-6 kali aku berbuka dengan orang rumah aku kat AMCORP Mall tp tahun ni langsung x der peluang.
Tahun lepas ader la jugak buat majlis berbuka utk sedara tp tahun ni pejam celik2 dah nak abis poser dah pun ..nasib baik last week abg aku buat berbuka kat Setapak Jaya so dpt la jugak berbuka dengan sedara masa tu. Ader la jugak sepupu2 aku tanya "rumah mung bila nak buat majlis berbuka ni?" .."Insyaallah .." jawapan skima yg memang dah pre program utk soalan 2 cam ni. Masalah masa satu hal la tp yg paling besar nyer, masalah bajet ...hu..hu..

No comments: