07 April 2008

Instructor oh instructor!!

Sekuat2 semangat aku utk ke kelas kekadang terkuncil jugak. Tu yg terjadi last week. Aku sebenarnyer x pernah bahagi2 kn komitmen aku ke mana2 kelas cumer kalau kelas tu dah ader appointed instructornyer aku x la beriya sgt nk pegi setiap hari ...ye la nanti aper kater instructor tu plak. So sbg trust kt diaorg aku akan jarak kan kehadiran aku ke kelas tu kecuali masa2 aku rasa ader benda nak highlight atau masa instructor diaorg x dpt dtg.
MMC aku tengok semenjak puasa lepas kelas ni dah semakin lewat start. Kekadang kul 9 baru bebudak sorang2 sampai. Aku dah bg hint ke bebudak ni sejak 2-3 bulan lepas tp x nmpk aper2 perubahan pun ..bdk2 still dtg lmbat dan membership pun dah makin kurang aku tengok. Aku x salahkan Ali la coz dia pun bz gak dgn keje dia dan kalau dia x dpt mmg dia akn inform aku.
Dan klimaks aku ialah last week la .... aku actually penat sgt ari tu dan aku dah janji dgn family aku nak bwk anak2 aku mkn luar mlm tu tp bila Ali msg bgth dia x dpt dtg mlm ni aku terus kater OK aku cover kelas. Ni la perangai buruk aku dr dulu ...kalau bab TKD aku x reti nak kater NO!.
So mlm tu ...lps hantar org rumah aku dan lepas kena tarbiyah 2-3 ela dgn org rumah aku ...aku terus kuar ke MMC ...muncung wife aku dah dkt 6 inci dah ms aku kuar td. Tp mcm biasa ..aku buat do no jer la terus ke MMC. Perut aku plak dari tadi dok memulas sgt dah coz dr tghari td aku x spt nak mkn....tapi bila tgk jam dah kul 8.45pm aku terus jer pecut ke MMC coz klau singgah kan lmbt plak sampai.
Dlm rush2 tu kul 9.05pm aku sampai ke MMC ...mcm biasa aku terus ke court ..tgk2 x der org. Aku ke Blok R ...tgk senyap dan gelap gulita jer ...jam dah 9.15pm. Aku patah balik ke court aku perasan ader srg budak TKD kt atas moto. So aku park la sebelah dia sambil tunggu bdk lain. Dah dkt 9.25pm baru aku nmpak 2 org budak MMC jalan dr surau utk balik ke hostel....hati aku terus jadi panas . ..(bukan panas sebab diaorang pegi surau ..giler aper...elok la bebudak tu pegi surau!..). Aku panas sebab tgk jam dah dkt 9.30pm ..diaorang br nk balik hostel ...kul brp nak sampai ke court tu balik...pas tu x der sekor pun nmpk btg idung lagi. Aku yg dr Subang ni sampai x singgah mkn takut terlewat.
So aku terus ON moto dan aku cabut balik.... x tahu la aper citer dgn kelas tu mlm tu ......alaaa kelas tu ader aku ke x der jln jgk ....cumer kalau memanjang lewat cam gini mmg confirmla aku x akan ader punyer!
Ntah la ...aku bukannyer pandai bab2 agama ni ..tp bg aku x salah kita start dulu kelas tu kul 8.30pm ....abis kul 10.30pm ..Isyak pun kat kul 9....haaa lepas tu nak berwirid sampai tgh mlm pun buat la x ader nak ganggu sesaper. Lg pun (x semua tau...) bdk2 hostel jgn kelentong la kalau nak sembahyang Isyak awal2 ...selalunyer dkt2 nak masuk tido baru la sembahyang kan? Tp tu hak masing2 dan pandangan aku yg jahil ni jgn la dipakai sgt....tp yg peliknyer ...yg pegi sembahyang yer 2 org ...yg 20 org lagi maner?...
Yg aku nampak bebudak MMC ni x sensitif dan kisah pasal kesusahan instructor yg dtg kekelas diaorg ni . Mmg la start kelas kul 9.30 pas tu abis la kul 11.30pm. ...2 jam jugak. Diaorang x pikir yg aku & Ali ni nak kena travel lagi sejam utk balik rumah!. Esok pagi2 dah sah kena keje plak. Tp disebabkan komitmen yg terlampau tinggi kita org tolak tu ketepi ...Ehmmm...susah nak cari student2 mcm dulu...tunggu Instructor dtg. Ni aku yg tunggu diaorang dtg ...5th DAN plak tu ...peghhhh....kalau Jen. Choi idup lagi nangis dia tgk instructor TKD kat Malaysia ni diperkotak katik kan mcmn ni.
So aku mintak ader la yg baca blog aku ni dan sampaikan ke bebudak tu dan sesaper yg x dtg tazkirah ptg ni .....oh ya!...kenapa aku lari balik mlm tu??? he...he..mesti diaorang kater aku merajuk...hu..hu.. Aku kalau dah darah sampai kat ubun2 mau aku seranah 5-6 kilo budak2 tu mlm tu dan mau berenti terus 2-3 org krg. So untuk tidak memburuk kan suasana baik aku ngelak dari jumpa diaorg awal2 dari aku buat dosa kering jer mlm tu.
So aku cari ketenangan dgn bwk moto aku laju2 balik ke rumah.....

No comments: