19 June 2009

Master u once again spoilt my day hu..hu..-REPUBLISHED!

ni satu lagi related entry yg org dok cakap aku kutuk Master John & MGTF..just read it ..

Selasa last week masa aku kt MRSM Transkrian, Nibung Tebal, Adam msg aku tanya ader Master John call x pasal satu program kt Bkt Jalil?. Aku cakap x der tp bila aku check miss call memang ader no Master John kuar. Memang dia try call aku pagi tu tp aku x dgr kot. Aku terus call dia balik tanya details. Master John ckp benda ni dah dibincangkan dlm BGM (ada discuss ke?.. samada memory aku low coz aku betul2 x leh recall..) so dia nk tahu aku bila boleh amik x slot tu.


Actually program tu ialah program Hari Remaja anjuran MSN dan one day event tu dari kul 10 – 3pm. So MGTF nk senior instructor masing2 amik slot satu jam srg utk lead kelas kt Bukit Jalil. Aku pun bgth la Master John, aku baru tahu ni tapi aku akan try la utk kumpulkan bdk2 aku.


Balik dari Penang, aku pun try la ushar budak2 aku tapi kebanyakkan nyer x free coz cuti 3 hari, ramai yg balik kg. Budak SMT plak nk kena ader permit la ..main last minit gini memang susah la. Ding-dong2 hari Sabtu aku received sms dari Master John remind pasal program tu siap dgn schedule lagi dan kt bawah tu dia tulis “please confim your presence..”. So dengan rasa x bersalahnyer aku terus la sms M.John utk confimkan yg aku x boleh participate sebab budak aku x der dan aku pun ader hal ptg tu. X sampai 5 min aku dpt reply ringkas dr M.John ..

please explained to GM, M.Amir..”


peghh..ringkas dan padat hu..hu.. Tp aku x paham apa relevant nyer aku nk kena explained ke GM & Master Amir?? Salah besar ke aku dah buat? Gaya suruh aku explained tu mcm aku dah buat serious misconduct! X kan la confirmkan x boleh presence pun dah involve Dato’ dgn Presiden MGTF?


Ptg tu aku terus jumpa Dato’ (memang aku dah 2 hari kt HQ ngan Dato’ & 3-4 senior lain utk photo shoot buku Dato’). Belum spt aku bukak mulut Dato’ dah sebut psl sms & program tu so aku terus tanya Dato’ ..
do I need to explain ?..” .
Dato’ kata nak explain utk aper? X der apa nk explain. Tp aku citer la jgk panjang lebar pasal program & sms tu dan ke x relevanan arahan utk aku explain ke Dato’ tu. Cumer yg x sedap nyer mcm Dato’ pun dpt sms yg aku hantar ke M.John. So utk satu hari tu mood aku spoilt lagi ..mcm2 dok main kt kepala ni. Tp apa2 pun aku paham tugas M.John ..ader la tu silap paham kt mana2.


Conclusion dia, next time aku akan hati2 send sms ke org2 ni coz sms aku tu kemungkinan akan berterbangan ke suku sakat yg x berkenaan...dan boleh create misunderstanding. Dan satu lagi...anggaplah unsur2 kejutan ni lumrah idup selagi aku aktif dlm TKD ni ..hu..hu..hu.