19 June 2009

Master you spoilt my mood-REPUBLISHED!

Aku silap....lepas issue psl blog aku ni timbul dan ader mangkuk2 yg misinterprate aku punyer entry dan lepas aku dptkan advice dr Dato' aku terus pull off 2 entry psl MASTER ni. aku silap..dgn pull off entry ni nmpk mcm aku lagi bersalah. So untuk proove kan nothing wrong with the entry ni hah aku republished without single alteration!. Tengok la ..bacalah dan print la (bg yg nk print..hu..hu..) tp makesure print semua contents. Cari la klau ader ayat2 yg cakap aku kutuk master dan condemn MGTF ni hu..hu..

Sabtu ari tu masa aku tgh attend kenduri kahwin kt Dewan Balai Islam Sg.Buloh aku receive call dr M.Chee. Aku dgn dok pegang anak lagi dok pegang pinggan lagi terpaksa la jawab call dia ...X angkat kn marah pulak cam ari tu. X nk aku nk masam2 muka cam before ni.


Aku angkat jer dgn nada happy aku terus la tanya khabar. Tetiba x spt aper2 dia marah2 tanya pasal cert utk seminar kt Gereja bulan May tahun lepas. Memangla aku janji nk buat cert tu dan memang aku dah belikan dah pun cert kosong ..tgl utk print jer...x spt2 nk print lg. Yg tu memang salah aku la coz dok tangguh2 nk bg cert tu. Tp klau difikirkan balik dgn kerja wellfare yg aku buat ms seminar tu memang x berbaloi langsung. Asalnyer dia mintak aku back-up dia jer masa seminar tu dan x timbul langsung citer cert ni. Dan selalunyer dgn M.Chee aku x akan berkira sgt mengenangkan jasa dia kat aku. So bila tetiba sedar2 aku yg buat seminar tu dr awal sampai akhir dan last2 dibayar ciput pun aku terima jer la ..ooppss campur dgn McD utk 5 org...



Then few months lepas tu M.Chee mintak aku tlg buatkan cert ..dia akan byr dia cakap. So aku cakap OK la nanti aku buat kan..dan dengan bebanan keje sampai skrg cert tu aku x terbuat .




Tapi bukan psl cert tu yg aku rasa "sebu" tahap gaban ni tapi sebab 2-3 sentence yg kuar dr mulut dia yg bagi aku penuh dgn rasa x puas hati kt aku. Yg aku x tahu punca sebenar timbul x puas hati tu. Aku x pernah pun kacau dia dan selama ni pun memang aku sengaja menjarakkan diri coz x nak bershadowkan dia dlm apa2 aktiviti aku & DTA.


Ayat yg paling best nyer ialah (aku simplify kn utk bg org paham..).




"U tahu tak Sharifudin.. Saya tak dpt satu apa pun dari U lepas semua yg saya bagi kt U !.." ..



Peghh...x dpt satu pun dr aku ...??? Dari 1990 sampai 1996 tak dapat satu apa pun??? Hu..hu.. bukan Melayu jer mudah lupa beb..Chinese pun mudah lupa ..Yg aku dok jadi pecacai kt kedai dia setiap kali aku cuti semester tu aper? Yg aku dok kehulu-ke hilir tlg kelas dia tu aper? Dan yg aku dok tlg dia grading di hari Pertunangan aku sampai kena sound dgn bakal mak mertua aku tu aper? ...ehmmm...kan aku citer semua kan kater ngungkit pulak...lg pun apa la sgt khidmat aku tu klau nk dibandingkn dgn jasa dia. Tapi klau nk kater x ada apa2 memang melampau la.





Tu yg aku sebu dan sedih dan kacau mood aku nk makan kenduri . Dari dulu sampai ke la ni (setakat ni la..) M.Chee memang Master aku ..tu x der saper buleh amik la. Tp the way dia shoot aku tu memang worth it klau dia anggap aku x pernah jadi student dia. Teringat aku ayat GM Dato' ..." kalau bapak kita x sihat (aku tukar sikit..) ..dia tetap bapak kita ..yg kita boleh buat cuma hantar dia ke hospital jer la.." ..tu dia tujukan ke Gen.Choi.

Tapi kes aku ni apa la sgt klau nk dibandingkan dgn kes Dato' dgn Gen Choi ..so aku anggap ni kes isolated jer la . Aku akan hantar cert tu esok ...settle balance dan aku akan "close" kes aku ngan Master Chee ni. X nak dah panjang2.

Ni sambungan mlm tadi...

aku baru balik dr grading UTM. Actually aku sepatutnyer bawak Master Chee ke grading tu. Aku dah war2 pun ke Cina2 dari China tu pasal aku akan bawak Master aku ke UTM. Diaorang pun dah excited giler. Tp bila dpt call cam tu so hati aku tawar...nanti x pasal2 masa grading tu dia bubuh aku.. Niat aku nk improvekan balik relationship dgn M.Chee lepas kes kt Carlton Hotel tu...aku nk dia amik grading kt UTM...dtg sekali sekala kt UTM ..buat seminar utk student aku dan few project lagi la. Tp aleh2 jadi gini ..ehmmmm..