14 April 2006

Cawangan DTA ke-11!!

Semalam aku ke Menara Faber (PLUS HQ) utk meeting dengan Pengerusi Kelab Sukan , Rekreasi & Kebajikan PLUS (Cik Maryani). Meeting ni actually susulan dari proposal yg aku hantar bulan lepas berkenaan dengan penubuhan kelab Taekwon-Do PLUS. Hasil dari meeting tu sgt la positif dan PLUS dah pun meluluskan penubuhan Kelab Taekwon-Do PLUS!!. Kalau konperm kelas ni maknanye ni kelas ke 11 la dalam organisasi DTA. Target aku nak achieve 12 kelas tahun lepas dah terbarai dah so mintak2 2006 ni dptla aku achieve azam aku tahun lepas tu.
Kelas ini asal idea nya timbul masa aku dok discuss dgn Abg.Osley ..student aku kat PNB asalnya skrg ni dia join kelas aku kat RTM. Abg Osley ni keje kat PLUS so masa borak2 tu dia bagi la hint "self-defense class ni kalau buleh buat ka opis dia elok jugak ni..lagipun dia kenal Pengerusi sukan PLUS".. Titik tolak dari situ la aku terus buat proposal ..alaaa proposal ni dlm 5minit jer coz aku dah ader template. Dan aku submit ke PLUS awal bulan lepas. So last week baru la PLUS response nak jumpa aku pasal proposal ni..(tu pun lepas muka aku kuar paper ..ha..ha.. ..haks!).
Masa discuss tu soalan common la..apa yg PLUS akan dpt kalau kelab ni ditubuhkan?.. Konsep aku dari dulu ialah ..WIN-WIN situation (cuma selalunyer aku ayg kan WIN lebih sikit la..he..he..). So aku offer la aktiviti2 yg berfaedah utk staff PLUS dgn bayaran yg minima dan PLUS buleh pakai team aku utk apa2 aktiviti yg dia nak (dgn bayaran minima..he..he..). Cuma typikal Malay punya attitude kan so dia pun query jugak la pasal bayaran ..buleh kurang lagi tak??. Aku mcm biasa letak RM30 per person utk 2hari seminggu training utk 1.5 jam per sessi. Rate ni actually minimum rate utk kelas TKD utk korporat dan aku konsider aku pakai accomodation PLUS. Kalau Cina2 tu yg buat mau cecah RM60/person ... tu pun berebut2 org join ..ye la ...sebab Cina yg ngajar..biar ngajar cam kayu pun. Kalau Melayu yg ngajar skeptikal giler..
Tapi aku tak nak la nampak "DUIT" ni jadi issue ..aku still buleh negotiate lagi cuma nak kurang lagi bawah RM30 sorry la.. Dari pengalaman aku kalau aku letak RM2.50 sorang pun akan ader yg tak bayar!. So RM30 ..take it or leave it ..cheehh! Tak der la..tak kan la aku nak ckp cam tu. Cuma terkilan jugak aku sebab diaorang tak buleh nak value kan ilmu yg diaorg akan dpt dari kelas ni. Kelas Aritmetik bebudak pun RM40 satu subjek woii..kelas mewarna botol bodo-bodo pun buleh dapat RM50.00 sejam.. Ni aku letak RM30.00 SEBULAN!. Siap buleh guna masa emergency lagi....tak kan la korang nak guna kreativiti mengaler tu masa emergency?!!
So next month (May) Insyaallah DTA cawangan ke-11 akan bertapak kat Tgkt 17, Menara 1, Faber Tower. Hopefully aku buleh dpt dlm 20-30 org utk start up. So kalau ader sesaper yg dok tanya kelas2 kat sekitar Tmn Desa ..nah ni la kelas dia.

No comments: