02 November 2006

Tak per la ..keje kilang pun ader gaji jugak...

Satu lagi citer pasal keje kilang ni..
Aku punyer klik (Mgr kat tempat aku jugak..) satu hari tu anak dia bawak balik borang Baitulmal dr sekolah ..anak dia tanya la “abah..nak tulis abah keje aper ni” . So member aku tu pun cakap la ..tulis je la keje kilang coz kalau tulis keje Head of Section nanti x faham plak. Dia x tengok pun borang tu. Seminggu lepas tu pihak sekolah antar surat mintak member aku tu dtg ke sekolah utk menerima bantuan Baitulmal RM150.00. Terkejut member aku tu coz dia x pernah pun apply bantuan tu. Rupa2nya borang yg anak dia bawak tu ialah borang bantuan Baitulmal utk anak2 yg parents dia berpendapatan RM1k ke bawah. Jadi bila pihak sekolah tengok keje member aku tu “Pekerja Kilang” so diaorg assume operator la..so dpt la bantuan tu... ehmmm. salah saper tu? salah member aku ker salah sekolah tu?..
Arwah mak aku dulu memang low profile coz kalau org tanya aku keje aper KL tu?..dia mesti cakap "keje kilang besi". Tu jer yg dia tau pasal keje aku. Masa aku start keje kat SONY dulu ok la jugak dia nk sebut engineer kat kilang ..tp skrg dah x reti dah nk sebut post aku tu dan kilang pun asyik berubah2. So ader la sekali tu aku terdengar bila dia jawab cam tu ke sorg sedara aku maka berbahasa la makcik tu balik ke mak aku ... "tak apa la..keje kilang pun dpt gaji jugak..". Hu..hu.. aku yg kat dlm bilik nk jer kuar tlg explain ke makcik tu tp mengenangkan time tu time raya dan diaorg dtg dr jauh so aku buat derkk jer la.

No comments: