26 August 2008

Semalam aku jumpa Azhari kt TTDI Jaya…alasan nk jumpa vendor …hu..hu.. So lepas dia luahkan isi hati dia dan kitaorg slow talk tu aku consider la 2-3 point yg dia bg. So aku withdraw entry aku dulu (for temporary ..hu..hu..). Aku withdraw bukan bermakna aku accept semua yg dia citer cumer aku x nak benda ni jadi issue lain plak.


Tapi x bermakna jugak aku dah sejuk so dah boleh nak diperkotak-katik kan. Cumer aku respect dia dtg jauh2 nak menjernihkan suasana. Niat hati aku memang aku nak luah kan apa yg aku x puas hati biar clear the air tp bila tgk dia dtg dengan "defensive" type dengan full of persepsion so aku tukar method aku ...aku terpaksa jadi "looser " type ... So ader la part2 yg aku x disclosed (utk meredakan suasana)...aku kena dengar dan accept. X guna aku nak tegak kan benang yg basah dalam air..so to play safe aku dengar jer la. Yes! few parts are correct dan aku sendiri pun ader silap jugak.



Cumer aku still nak ingat kan yang kekadang kita x sedar apa yg kita buat tu dah ter”kecil”kan hati sesetengah orang ..(aku pun kekadang..). So kalau kita dah x sedar maknanya kita x akan nmpk salah kita so bila ader org tegur kita akan defend…akan cakap kita x salah...disebabkan tu aku pilih biar aku yg ngalah…aku kena create openess...dengan harapan ada yg sedar.



Satu lagi ..aku upload entry aku tu selepas aku sejuk ....selepas pikir panjang dan selepas berpuluh amendment ..maknanya aku x tulis membabi buta. Aku tulis dengan tujuan untuk jadi panduan kepada yg dah terlupa (termasuk la aku sendiri..). coz kadang-kadang kita ni susah nak sedar …nak kena orang datang hantuk kepala kita kita ke bucu meja baru la sedar. Aku x la sekejam tu cumer aku pakai blog aku jer. Tu pun kalau yg baca ni positif la…kalau negatif benda ni akan jadi lagi teruk..



Aku pun nk betulkan sikit persepsi Azhari ke student aku yg sorang tu la … Aku dah ngajar dia ni dr dia sekolah rendah …dia ni jenis yg x reti nk ngadu masalah…nak citer pasal org... apa lagi nak buruk2 kan org. actually utk kes masa kursus tu student aku tu ader gak citer (bila aku tanya..) tp dia cover2 coz x nak aku rasa apa2 (aku tau la … body language tu x leh tipu..). So benda tu abis gitu jer la …dan dia x pernah ader problem ngan instructor2 lain…cumer betul la kater Azhari ..bebudak tgh nak matured so kita nak kena paham la sikit.



So aku consider kes ni close (on my side..) walaupun ikut hati aku ni ..aku nak sesaper yg dah ter”lebih” gurau tu utk slow talk ngan aku …bukan utk mintak maaf la tp untuk explain …ye la daripada aku dok dengar dari org lain. Dan utk student DTA yg akan wakil Perak, Kelantan dan MSP dalam kejohanan kebangsaan tu buat la yang terbaik ....

No comments: