01 September 2008

National tournament 2008

Aku balik umah Ahad tu kul 6.30pm ….terus pengsan ..sedar2 dah kul 10 mlm (tu pun org umah aku kejut kan ..) ..hu..hu… Niat hati nak gi Terawikh terus berkubur gitu jer …penat giler badan ni...org giler pun x pernah penat gini.



Tapi puas hati aku ….sepanjang tournament tu x der problem sgt ngan system dan staff2 teknikal aku. Cumer ader la sikit2 ralat masa draw lot dan ngan database aku tu. Ali ngan budak2 aku tu dah paham dah keje masing2 so senangla sikit aku buat keje. Tu yang akuu siap sempat jadi referee lagi tu.









Actually aku dah start sibuk utk tournament ni dari last week…almost every night aku meeting ngan team aku dan Ali utk finalize dan touch-up program utk system tu. Aku nasib baik coz tournament ni paling x byk meeting ngan main organizer … Cuma sekali jer tu pun utk aku present method utk registration dan draw lot aku ke Master Yeow. Biasanyer sebelum ni..aku akn kena attend meeting every 2 weeks dan kalau dah dkt2 tu every week ader meeting.. So kira OK la cam gini ..x yah meeting pun keje jalan gak ..hu..hu..(tp aku tahu ..main organizer tetiap malam meeting ....diaorg lagi penat..)









K la aku rasa baik aku flashback citer aku dr hari Jumaat (29/8/08)....





Jumaat- Aku amik annual leave coz kul 9am aku dah nk kena ader kat Carlton Hotel utk setup computer dan sistem aku. So lepas hntar org umah aku keje aku rush balik umah kejap coz aku tertinggal file utk registration. Aku suruh Asmir dtg umah terus ..senang nk terus ke Carlton. Kul 9.30am Ali call aku tanya saper yg ader kt Carlton coz dia dah sampai dan x der srg pun kt sana. aku terus call Capt. Shahnaz tanya bila boleh guna bilik utk registration dan dia cakap kul 12 tengahari baru buleh masuk! Laaa..kalau gitu x yah la mlm td M.Yeow beriya2 suruh aku dtg awal...buat penat jer terkejar2 ke sana. Satu lagi ...mcmn aku nk start registration kalau pc nk setup kul 12?. Kul 1 dah nk kena stop utk Jumaat.



Aku sampai Carlton Hotel kul 9.50am....join Ali & Nik Rashidi (AKTA) minum. Sempat lagi touch up sistem tu kt kedai makan. Ali bgth separuh data yg dia update semalam hilang!..Aku dah risau dah ...takut x sempat nk cover krg. Tp sempat ke x sempat memang dia kena sempat kan kalau x mati aku. Ustaz & geng Kulim join kitaorang pagi tu. Aku tengok Ustaz dah pakai jaket cam yg aku nk pakai ceeeikkk... penat2 aku beli kt Bandung tgk2 dia dah pakai. Dan yg paling x best nyer si Din giant pun pakai jaket yg sama siap ader bendera Kedah lagi...hu..hu..abis la jaket BOSS aku .






Master Yeow call aku dlm kul 11am bgth dia dah sampai dan dewan kt atas (Berjaya Hall) dah boleh pakai untuk setting. So aku terus ke atas setting lap top utk registration. PC x sampai lg so aku kena gunakan lap top Ali dan aku dulu. Sarah pun x sampai lg ngan kamera dia ...kamera baru dia tu nk digunakan utk amik gmbar utk name tag. Kontrak ni selalunyer Master Chee yg amik ..so kali ni aku cakap biar aku buat semua coz gmbr tu dah dilink kan ke Database so senang boleh print terus.





Team yg dah sampai cumer dari Kulim, Kelantan dan Kedah so kitaorang proceed ngan weight in dan registration dulu. Kul 1.30pm aku lari kuar ke Masjid Shah Alam ngan Master John utk sembahyang Jumaat. Makan pun x sempat lagi. Kitaorang sampai ngam2 nk start sembahyang ...(kalau aku td kira Jamak Tak dan dah tu ..hu..hu..).






Balik dr sembahyang aku tengok dewan tu dah penuh...dah byk team2 yg dah sampai. So x sempat nk jamah nasi ayam aku ..aku terus buat weight in . Kul 4pm...separuh lg team x register so Master Siva tanya aku sempat ke x utk draw lots kul 5 ni...aku cakap x...kalau semua buleh complete register kul 5 pun ..aku perlukan at least 1.5 jam utk compile dan reconcile data2 tu. Kalau x masak aku masa draw lot nanti. So aku cakap draw lot lepas dinner la. Nak x nak Master Yeow dan yg lain2 terpaksa la ikut...ye la ..bukan aku yg nak start lambat. Kalau semua team dtg before Jumaat at least kul 4 aku dah buleh abis registration.




Malam tu ader dinner kt Kelab Shah Alam...aku ngan geng x pergi coz terpaksa siapkan list utk draw lot. Aku bgth org umah aku utk balik cepat coz aku ingat nk balik amik dia utk ke dinner tu. So kul 7 lebih aku lari balik kejap tp jalan jem plak dan org umah aku sampai pun dah kul 8. So aku bgth x yah dinner la dah x spt...aku bwk la diaorang mkn kejap kt Te'Amour Subang Perdana.



So dinner malam tu aku x pegi la. Plan nk bawak org umah aku pun x jadi coz aku x tahu lg aku kt mn mlm ni…bilik kt Carlton dah abis. Kt Concorde aku x check in lg. Aku rush balik ke Carlton jam dah kul 9.30pm. Aku ader 1 jam lg before diaorg abis dinner. Balik hall aku tengok bebudak aku dok balun pizza …td Master Yeow ader bg duit utk mkn . So aku terus la check aper yg kurang …..byk lg yg x print. Dan yg tersilap print. Kualiti printing plak teruk semacam jer. Dah x der choice so belasah jer la. Cumer mcmn pun printer kaler kena ader utk print name tag.



Kul 10.40pm …ader yg dah balik dr dinner. Aku ader few things lagi x print out…..nak kena check lagi. Dlam kelam kabut tu dpt la siap semua list2 yg aku nak cumer aku x spt nk check semua. Mintak2 semua ok la …




Aku biarkan Master Siva brief dulu semua team manager …..sementara aku go through list2 utk semua event. Dalam dok check tu aku terperasan ader kontingen yg ader 2 peserta dlm satu kategori…ni salah satu kelemahan dlm system DTA ni yg aku detect la iaitu x bleh nk detect peserta yg sama dr satu kontingen. Tp problem ni kecik jer ni ..Ali boleh improve lg utk future version.



Master Siva handover mic kt aku masa tu dah kat kul 11. Aku pun terus la conduct draw lots ni sampai la kul 12. Eh….korang tau ke apa kebenda draw lots ni?…Bg yg biasa tgk bola …ke game apa ke biasa nya sebelum game dia org kena buat cabutan dulu utk tgk saper jumpa saper ..so x der la kata nak set kan game. Aku pernah try cara auto dulu masa tournament kebangsaan kt Pahang ..aku pakai random pick dgn PC. Pakai software sikit jer. Tapi ada bantahan coz diaorg x tahu mcmn PC tu pilih saper lawan saper. So sampai ke hari ni tang draw lots ni aku still pakai manual…biar lambat tp x der org komplain.




Abis draw lots printer kaler still x sampai2 lagi. Aku nk kena start print name tag ni ….aku terfikir nk angkut semua brg tu pegi print kt opis aku. Tu kalau worst case la. Aku dah 2-3 kali msg Kapt Shahnaz tanya psl printer tu …ikut kater dia printer on the way. Yg best nyer aku dpt msg tanya printer tu nk hantar ke bilik ke atau ke dewan tu?. Hu..hu.. aku bilik pun x der lagi …org lain dah nyenyak tido dah masa tu kot. Tp last2 aku dpt 2 suite utk bebudak aku coz aku suppose stay kt Concorde. So kul 1 lebih aku x larat nk ke Concorde utk check in so aku belasah stay kt Carlton jer la ..satu bilik bg kt Sarah dan satu bilik lagi aku share ngan Ali, Asmir, Fairus dan Din. Boleh tahan besar Suite tu ..setakat 5-6 org memang boleh masuk.


Sebelum tu geng2 Ustaz & Hanafi dok tunggu aku kat Rafi Bistro ..aku yg suruh diaorang gi tunggu aku kt sana coz kitaorg ader “meeting” sikit he..he.. Aleh2 sampai pagi aku x leh nk tinggalkan Carlton. So aku biarkan la diaorng meeting sendiri kt sana.



Last2 kul 2.15am baru la printer sampai …dan terus kitaorang bawak masuk ke bilik. Dlm Ali dok try print…aku pun hanyut....sambung esok wehhh...


No comments: