19 September 2008

Kejohanan Tae kwon-Do Wajadiri UTM

2 bulan lepas aku terima envelope dari UTM Skudai…suspens gak tp bukak2 tgk invitation form dari Persatuan Taekwon-Do UTM SKUDAI (ITF) utk menyertai kejohanan Taekwon-Do Wajadiri anjuran diaorang. Kt form invitation tu ader chop En.Malik , Pengarah Sukan UTM (dulu Pegawai Sukan UTM KL ..pegawai yg selalu berurusan ngan aku ..).


Tournament tu pd 10th Oktober ni. Peghhh lagi 3 bulan dah antar surat ..bagus betul planning diaorang. Cumer aku pelik sikit coz 2-3 minggu sebelum tu aku ader buat special entry “shoot” persatuan diaorang coz dlm wikipedia diaorang buat statement "our club is the best ..others suck..". So aku bagi la tazkirah sikit. Tp aku tahu wikipedia tu kekadang sesaper pun buleh alter ayat kt situ.



Dari situ aku masuk la website diaorang nk tengok betapa hebatnyer Persatuan Tae Kwon-Do UTM Skudai ni.. Ehmm..frankly bebudak skrg dah advance ...aku tgk web site tu boleh tahan cumer x berapa ilmiah sangat la ..lebih ke promote aktiviti dan member2 sendiri jer ..(tp biasa la kan ...semua website cam tu ..). So aku x la komen apa2.

Aleh2 seminggu-dua lepas tu ade la webmaster diaorang jemput aku dlm blog mintak aku bg sepatah-dua kata dlm website diaorang. Cumer aku x tahu la samada dia orang tahu pasal sejarah aku kt PTKDUTM ni dan 6 tahun aku kt dlm PTKDUTM KL & Skudai.Hu..hu..


Dari situ kot dia orang dpt address aku dan invite aku utk tournament ni. Kira positif gak la diaorang ni. So last week ader la AJK diaorang call aku dan first thing yg aku tanya ..”ada invite UTM KL x?..” dan budak tu jawab x der. Aku pelik gak coz zaman aku dulu klau UTM KL yg organize UTM Skudai mesti first yg kitaorg jemput…sama kalau UTM KL yg organize ..UTM Skudai mesti yg paling awal sampai. Aku tanya gak saper yg jadi examiner kt sana ..Master Tan Chek Si lagi ker?..tp budak tu x leh jawab ..ada ka?..


So aku x nk citer panjang ..aku cakap biar aku jer yg invite UTM, MMC dan Poli2 yg bawah aku. Cumer aku terfikir nk invite UiTM sekali nanti.


Tournament ni pelik sikit coz anjuran ITF tapi ikut peraturan WTF. Tapi being a DTA ..bebudak aku buleh masuk mana2 pun ..WTF? ITF? hatta GTF (memang la). So bg aku ikut peraturan mana pun x der masalah bg bebudak aku.




So malam ni aku akan finalize team yg akan pegi nanti. Kalau buleh nk pakai bas UTM KL jer ..senang sikit.

1 comment:

Anonymous said...

oh yeke hal nye cam tu?
sy pon ade gak time tournament mse tu..
tolong run event..
at last awak mng ke?