10 September 2008

Accident lagi...


Date : 8/9/08


Time : 7.05am


Venue : Simpang Traffic Light Subang Perdana




Pagi2 tu cam biasa aku on the way hantar orang rumah aku dan office mek dia (Khai) ke opis. Hari2 mmg kt junction Subang Perdana tu akan jem teruk so aku biasanyer akn stuck kt situ la…dan kalau korang x der skil cucuk memang x jln la keta korang. So mcm biasa aku pun cucuk2 la tp x der la melampau sgt. Tetiba satu Waja dah cilok kt depan keta aku dan tetiba dia mcm stuck . Rupa2nyer satu Carnival dah kena kt bumper belakang dia dan dia dah sangkut.



Lepas Carnival tu reverse sikit Waja ni terus ke depan ..mcm x kisah jer keta dia dah kena langgar. Aku pun terus la masuk ..dah jalan aku. Tetiba “Gedegang!!” ..terasa keta aku bergegar….aku tgk side mirror nmpk Carnival td rapat betul ngan keta aku. Orang rumah aku jgn cakap la ….tp nasib baik dia x terkejut sgt.




Aku terus keluar …tgk bumper aku dah terbarai. Cisss..keta aku baru 3 bulan cat baru. Aku terus tuju ke drebar Carnival tu ..Lelaki Cina …belum spt aku cakap dia dah mintak maaf dan dia cakap dia akan tanggung kos repair keta aku. Aku malas nak cakap byk lagi pun kitaorang kt tgh2 jalan dan jem makin teruk…. segan aku weh nak jadi badut kt tgh2 jalan tu. So cepat2 aku mintak no hp dia dan aku bagi no aku. Tp untuk confirm aku suruh dia call aku masa tu jgk…sajer nk confirm betul ker no yg dia bg ni.




Dah dpt no aku angkat la bumper tu masuk kedalam keta …tp punyer la payah nk tanggal coz sebelah still lekat lg kt body. Aku pun dah berpeluh so aku sentap jer la ..koyak ngan clip2 sekali. Cinabeng tul. Dah dpt tanggal nak masuk kan ke dlm keta satu hal lagi. Dlm tu dah la ader org aku yg tgh memboyot dan kt bela
kang plak si Khai. Puas aku dok pusing2 bumper tu tp x muat klau masuk melintang. So nak x nak aku suruh org rumah aku ke belakang dok ngan Khai dan aku masuk kan bumper tu dr depan (seat depan turun). Baru la dapat masuk….lega aku. Baru aku nk gerak aku tengok orang rumah aku terkial2 nak tutup pintu . Rupa2nyer dia ngan Khai kt belakang tu x muat ..pintu x leh tutup ..hu..hu.



So last resort aku suruh dia ke depan dan dok bawah bumper tu …seat tu aku dpt naikkan sikit jer so aku suruh dia baring jer kalau penat. Aku drive sampai la LRT Kelana Jaya.



Kul 9 lebih Cina tu call aku. Dia tunggu aku kt Petronas Kg.Subang ..dia nk bawak aku ke bengkel dia kt sana. Aku terus rush ke sana jumpa Cina tu ngan pomen dia . Masa aku sampai aku tengok keta Carnival tu ader kt situ ..tgh repair bumper dia. Aku tengok bumper Carnival tu Yaa Rabbi dah x der tpt dah yg elok kt bumper tu. Kiri kanan ader kesan accident. Aku rasa mamat ni paling kurang pun 2 minggu sekali mesti accident ni coz bumper depan dia dah "lunyai" ..siap kena tampal ngan fiber lg. Patut pun dia terus cakap nak repair kn keta aku. Masa check balik keta aku ngan Cina yg langgar aku tu aku terperasan yg Rim aku calar teruk. Aku tunjuk ke Cina tu ..mcmn nk hilangkan calar tu ..sayang wooii....Rim aku tu dah la krom ..Rim original Honda lak tu ...biler tgk rim tu dah jadi gitu aku dah ilang mood dah. Cina tu plak berkeras kata bukan keta dia yg calar kn rim tu. Ader logik gak coz bumper dia bukannyer besi atau batu ..kesan calar rim aku tu mcm tersagat ke divider jer. Tp pomen tu kater yg tu buleh ilang lepas polish. Ehmmm..aku pun x leh kater aper ...tgk la camner nanti. Aku biarkn Cina tu plan ngan pomen dia aper yg nk dibuat. Bonet aku yg kemek sikit tu pun aku suruh ketuk sekali.





Sebenarnyer Cina tu tersilap …dia langgar aku belah kanan tp cat aku yg asal memang terkopak kt belah kiri ..dia tgk cat tanggal terus dia bgth pomen tu utk touch up area tu (belah kiri) ..aku bgth dia belah kanan tu ader sikit nk kena touch-up (x la teruk sgt..) tp dia siap sound aku balik …"Mana boleh kawan ..tadi sy langgar belah sana ..mana boleh nak repair semua ..yg ni before accident dah tanggal..” . Aku pun diam jer la ..lg byk aku suruh kn dibuatnyer tetiba dia terpikir .."Eh..td aku langgar belah kanan ni apsal plak aku gi repair belah kiri ..?”..hu..hu..mesti x jadi dia “tolong” touch-up kn bumper aku tu.

Satu lagi ...nasib baik gak dia x nk report...coz keta aku tu road tax dah 2 minggu mampus hu..hu..





So kul 7 lebih masa aku amik keta aku dah balik ke normal ..termasuk la cat yg tanggal sebelum aku accident tu ..semua dah di touch-up balik

No comments: