07 September 2008

Selamat berpuasa

Hr ni sedar2 x sedar dah genap seminggu kita berpuasa...tahun ni Alhamdullillah seminggu aku dpt berbuka kt umah. Kecuali hr Jumaat hr tu coz nk rush ke klinik di TTDI.
Biasanyer aku akn beli siap2 lauk di kantin. Murah ...setakat 4-5 lauk baru 7 hinggit (boleh sampai ke sahur..). Klau kt bazaar Ramadhan mau 15 hinggit. Setakat ni lauk kt kantin aku kira OK la ....x malu la org tgk (ader ker..).
Masuk bulan poser ni aku pulak kena settlekan audit untuk 11 Vendors baru utk projek P6-20A Proton (MPV). Boring tul audit bulan2 poser ni coz x dpt la nk makan free hu..hu.. So hr Khamis aku dah settlekn UVI kt Klang dan Jumaat aku x masuk opis langsung....pagi2 aku terus ke Autokeen di Subang dan tghari tu rush ke anak syarikat diaorg plak ..Brimal di Kapar. Aku sampai kt kilang Brimal dah pun kul 12.25pm. So aku buat opening meeting ala kadar dan stop utk sembahyang Jumaat. Aku sampai masjid (nm x ingat .kt Jln Kapar) ari tu kul 12.45pm!..Imam pun on da way lg ..hu..hu.. Aku tgk jam ader lg satu jam lebih sebelum sembahyang so apa lg ..cari port la nk "bertafakur". Abis Jumaat cepat2 aku amik laptop aku utk siapkan report MCM ...tgh sembahyang boleh masuk msg mintak report ..
Ding-dong2 audit abis kul 5pm...jln jgn cakap la ..hari Jumaat ..poser lak tu..jem giler. Aku sampai opis jam dah 6 lebih so aku pesan kt clerk aku yg aku x spt nak masuk opis coz nk kena antar org rumah aku ke klinik.
Sabtu - first time aku pegi bazaar Ramadhan kt Subang Perdana ngan family aku. Aku rasa x der la byk sgt beli lauk tp abis kt rm40!!. Tp tu la ...byk benda2 yg kalau x beli pun x kebulur . Padahal bukan nk makan sgt pun.
Isnin sampai Jumaat schedule aku full lg ngan audit. Jemputan berbuka pun aku x terima lg tahun ni ..maybe start next week ader la kot. Tp company aku awal2 dah declare x ader berbuka ngan customer tahun ni ...budget kurang ..hu..hu..

No comments: