03 September 2008

National tournament 2008-part 2




Yg mana satu aku?... cari la yg paling kecik tp yg paling hensem dlm barisan Judges tu


hu..hu..








Sabtu - 30/8/08






Aku bangun dr tido aku tgk Asmir tergolek kt belah aku ....kt ruang tamu suite tu plak bebudak aku tgh rancak siapkan nametag ...rupa2 nyer dr kul 2.30am mlm td sampai la ke pagi ni diaorang dok buat keje tu. Aku respek giler komitmen bebudak aku tu.






Tapi aku x leh lama ...aku kena ke Stadium utk serahkan list peserta. X jalan event klau x der list ni. So aku ajak Asmir ngan Sarah pegi dulu ..yg lain2 nk kena siapkan name tag tu. Macam yg aku bgth kt semua bila diaorang tanya aku lepas draw lot tgh malam tadi.. "byk lagi ke nk print name tag ni Din?" . Aku jawab .."x banyak dah ..ader 450 keping jer lagi...cumer tunggu printer jer ni.." .. masa tu dah kt kul 1pagi...hu..hu..







Aku sampai kt Stadium Melawati kul 8 lebih ...terasa bangga coz MGTF dpt gak buat tournament kat stadium sebesar ni. Aku pun x pernah masuk stadium ni sebenarnyer ..paling dekat pun masa amik org rumah aku balik dr konsert Akademi Fantasia dulu ..masa dia tgh giler AF dulu ..hu..hu..





Sampai dalam aku terus bagi kt Mdm list tu dan terus gi breakfast. Event start dlm kul 9 lebih so ader masa la nak prepare dan distribute list tu. Aku breakfast ngan Ustaz & family. Lepas breakfast Master Siva sibok panggil pengadil dan juri untuk briefing. Actually tournament kali ni teknikal committee betol2 control judges ni. X semua boleh jadi. So bila nama dah selected tu kira dah established la. Dan utk jadi refferee pun lagi selected. Dari 35 Juri cuma 7 org jer yg terpilih.....(dan aku salah sorang la hu..hu..). Bukan senang wooi nk jadi ref. Tp aku bukan aper ..kalau jadi juri kn tersenggut2 kt atas korsi. Kalau jadi ref x der la nk ngantuk.







First event pagi tu ialah Pattern Team. Team Melaka menang walaupun buat pattern Toi Gae..kaler belt. Yg ni aku x berapa setuju...korang dah black belt..national tournament plak tu ..buat la pattern black belt. Memang la team diaorang buat cantik dan pattern Toi-Gae tu pun memang susah nak menang kalau buat utk individu. Maybe next time nak kena ader lower limit utk team pattern ni.







Tengahari - Master Siva suruh aku jadi judge utk pattern individu. Aku paksa Asmir masuk event ni dan mix pattern ..just to experience. Tapi event ni lembap tul ..nak cramp buntut kt atas kerusi tu ...dah la perut berkeroncong. Aku dok situ dari jam 12 sampai la 2.30pm. Dah x tahan kitaorang mintak break dgn Master Siva. Meluru aku ke dewan makan ..sampai2 tinggal tulang ayam bodo jer 2-3 ketul. Jarang aku nak marah masa makan tp time tu memang aku marah...aku sound ke Master Siva ...."Sepatutnyer orang yg keluar paling lambat la dpt lauk paling sedap ....bukannyer dapat tulang cam ni..". Isshhhh lepas aku cakap tu rasa "kenyang" sikit tp bila aku pikir balik ..bukannyer salah Master Siva...dan org lain x komplen pun. Nyesal lak aku sound gitu..
So aku pun keluar la pelan2 ke meja urusetia ..perut ni jgn cakap la ..dah masuk lagu kelapan dah. Aku sampai ke meja Mdm terus bagi aku nasi bungkus ..rupa2 nyer dia dah prepare utk aku...aku yg x spt tanya dia ..hu..hu..tu la dok meluru ke dewan makan. Sepatutnyer aku tanya mdm dulu ader simpan makan utk aku x?.






Opening ceremony start kul 3pm. Dato' Michael Chong sebagai VVIP dan GM Dato' Dr Sabree Salleh yang rasmikan kejohanan. Opening ceremony simple jer coz kitaorang dah transfer ke closing ceremony oleh Menteri Belia dan Sukan. X der special aper opening ni cumer aku tengok cenderemata utk vip kali ni class abis. Semua cristal dan yg paling besarr of course la utk Dato'. Ni kalau aku nak kira ni cenderamata ni jer dah buleh buat tournament DIT aku ..
Abis opening event sambung balik dan aku cabut kejap utk amik org umah dan anak2 aku utk check in Concorde. Dari semalam dok janji ke Syira utk bawak diaorang mandi kolam kt hotel. So kul 5 lebih aku check in kt Hotel Concorde. Dapat bilik 607 coz aku mintak bilik single. Naik2 aku bukak bilik tu tgk dah ader beg baju org. Ishhhh ni bilik saper ni yg receptionist tu bagi. Lahabau tul. Aku suruh org umah aku tunggu kt atas dan aku terus berlari ke bawah...dah la aku nk cepat. Yg aku peliknyer x kan la sistem hotel Concorde ni cikai sangat sampai kan bilik vacant ngan x vacant pun x leh nak detect. Hotel Ah Ming (sekadar menyebut satu nama..)yg ader lampu lip-lap-lip-lap kt Chow Kit tu pun boleh bgth kalau bilik tu ader orang ...
At last aku dpt bilik lain ...509. Lepas letak family aku ..aku rush ke stadium balik. Aku suruh Syira & Syamil mandi kt bath tub jer ..hr dah petang.....hu..hu..
sambung......

No comments: