23 September 2008

DTA Website

Masa kelas UTM Jumaat lepas Sarah tunjuk kan aku draft utk website DTA yg baru. Dia dah siapkan pages utk web tu cumer nk upload gmbr2 yg aku bagi jer. Aku plak x der la bg konsep aper utk web site tu just aku suruh dia gunakan kreavity dia jer.


Yg aku risau kalau2 domain www.dinstaekwondo.com tu dah ader org amik coz dah setahun lebih aku let go domain tu. Tp ikut kater Sarah domain tu still ader lagi.
Aku tengok draft yg Sarah buat tu ader unsur2 retro dan x mcm web2 komersial yg lain. Aku bgth dia aku cumer nak web site DTA tu nanti jadi informative web site dan x nk la jadi syok sendiri dok citer psl kehebatan ahli2 sendiri jer. Kalau buleh aku nk jadikan web site DTA tu sbg "encylopedia TKD" ....klau buleh aku nak jadikan web site DTA tu sbg "One Stop Centre" untuk Taekwon-Do...klau buleh aku nak jadikan web site DTA tu sbg "TKD WIKIPEDIA"!
dan...aku x jumpa lagi website Taekwondo yg ader information utk ketiga-tiga aliran WTF,ITF & GTF. So web site aku nanti klau buleh akn ader kesemua info psl WTF,ITF & GTF. Aku nak org tgk website DTA ni sebagai "THRULY TAEKWON-DO WEBSITE.."...x der nak bias ke mana2 aliran.


Aku nak web site tu nanti di linkkan ke semua supplier dan pembekal utk barangan martial art items ....local & international supaya sesaper yg nk search items utk martial art dia akan di"bawa" ke web site DTA. Aku nak jugak link kan web site DTA ni ke kelab2 martial art yg bersepah kt luar tu biar sesaper yg search dlm google psl martial art dia akn didivert ke http://www.dinstaekwondo.com/ .
Byk web2 yg ilmiah kt luar tu cumer yg betul2 complete memang x der la dan byk gak yg numpang clip & video org. Yg paling byk aku tgk dr sonkal TKD. Aku pun dah contact moderator dia utk mintk kebenaran nk link kn clip & video diaorg kt aku punyer web nanti. Aku kalau buleh nk upload complete set of "Revolution Of Kicking" dr youtube utk reference ke sesaper yg nk belajar step by step dlm kicking ni. Self defence tip dr martial art lain (yg aku paling suka FCS-Filipino Combat System dan Kali) pun byk gunanyer sbg reference...dan yg tu pun klau buleh aku nk upload.
.. apa2 pun aku nak web site tu diupload dulu ..baru buleh citer yg gempak2 tu.
Dan finally aku x nk web DTA tu nanti jadi korporat sgt...nanti bebudak muda2 cam aku ni (hu..hu..) x berani nak masuk. So elok la ader nmpk cam blog sikit..ader tag, chat room dan forum untk sembang. Cumer buat masa ni aku biarkan Sarah siapkan dulu dan target aku lepas raya ni boleh upload dulu few pages untuk introduction.
Bagi sesaper yg x tahu, actually DTA dah ader 2 website before ni iaitu first dulu guna domain geocities dan Noordin yg jadi web master. Dan dgn Ali aku upgrade sikit dan beli domain http://www.dinstaekwondo.com/ dan Ali jadi webmaster. Domain ni expired 2 tahun lepas dan aku bila aku nk continues balik bdk yg maintain domain aku tu plak dah ilang terus. So kali ni aku try bagi plak ke Sarah utk develop dan maintain.

No comments: