08 January 2009

Diaorang ingat aku bz kot atau quota dah cukup??


Lepas National Tournament bulan August 2008 hari aku rasa aku “jauh” sikit dari aktiviti MGTF. Abis jer tournament ari tu aku langsung x der terima aper2 news atau msg regarding aper2 aktiviti related ngan MGTF. Tp memang aktiviti masa tu dah x byk pun coz bz ngan Puasa, raya puasa, raya haji, deepavali & krismas. Aku plak klau x der benda2 penting memang jarang nk call Master John atau Shahnaz. Tapi yg membuatkn aku rasa "jauh" tu coz ader beberapa aktiviti besar dan penting yg aku x tau/invited...termasuk la IMAF & 18th World Peace seminar dan Kejohanan seni mempertahankan diri wajadiri kt Penang.

Yg ironinyer aku dpt tahu pasal seminar kt Sunway tu dr member aku Bard (sound man) yg bertugas kt sana. Member aku ni bila nmpk jer aktiviti martial art mesti dia ingatkan aku ader sekali so terus la dia call tanya aku kt maner? Aku aper lagi terkejut beruk (cam kt atas) la ….x der sesaper yg inform aku psl ni. Utk cover aku cakap la oo..aku x leh pegi coz ader function lain .
Dan yg lg terasa tu bila tgk gmbr2 program tu dlm blog kengkawan ..dlm hati aku .."issshhh grandnyer event ni ..".. tp aku yg baru 22 tahun dedicatedkn life aku kt Taekwondo/Martial Art ni x tau psl ni hu..hu. Tp muka2 junior aku yg regular yg biasa aku jumpa ms kejohanan kebangsaan ader plak kt sana.

Tp pikir positif …maybe diaorang ingat kn aku bz kot atau quota dah cukup.

Pasal kejohanan wajadiri plak . Aku langsung x diajak (ehh...saper la nko sampai nk kena ajak2 ni?..he..he..). Ehmmm...ntah ler ...aku pun x paham masa preparation National Tournament itu hari sampai ke benda2 ciput pun bgth aku dan hr2 nk kena attend meeting utk teknikal tp bila tournament sebesar ni langsung x inform aku . Maybe sbbg teknikal x yah la kot coz ramai lagi yg ader yg lagi perkasa dr aku tp x kan la untuk jadi Judge/Reff pun x nak invite senior2 ni ...dulu beriya2 cakap selected judge jer yg akan dipanggil utk jadi judge ....ehmm..x paham aku..x paham.


Or..maybe diaorang expect news ni dah ader dlm forum so x yah la nk ajak2. Tp ni tournament wajadiri kebangsaan...semua judge selected dan bukannyer pakai tangkap muat jer so x kan la aku nk bodo kn diri pegi jer ke sana. Lgpun by respect ..kalau masa national tournament aku buleh dilantik sbg teknikal committee dan dipilih jadi one of the Refferee ...apa la salah nyer satu sms tanya aku nk join ke x?

Tp still pikir positif…maybe diaorang ingat aku bz kot atau quota dah cukup.

Being a senior ader la 4-5 member rapat aku yg call tanya naper aku x der kt sana? So jawapan aku ..... "ader kt mana?…tournament aper?..” . Tu yang aku terkejut beruk (cam kt atas) bila si Napi call aku tanya pegi Penang x?.

So …utk tournament2 MGTF 2009 ni (kalau ader yg invite la he..he..buruk tul la org tua ngajuk hu..hu..) aku x leh nk plan lg coz x der aper2 news lg . But life must goes on …kelas aku mesti run jgk dan tournament ITF & WTF pun byk yg aku kena prepare utk hantar budak so kalau aku dok layan benda2 ciput dan nyamuk2 gini dan dok asyik terkejut beruk (cam kt atas..) x kemana la DTA ni.

Tp sesungguh nyer (peghh...mcm nk baca hadis a pulak..) ..sesungguhnya aku x pernah ader masalah ngan sesaper kt dlm MGTF baik yg kecik atau yg besar...diulang ..aku x pernah ade masalah dgn sesaper kt dlm MGTF baik yg kecik atau yg besar so utk dapatkan khidmat aku in future memang aku sedia utk support ...dan jadi darah daging aku maner bleh x support. So adiosss…selamat maju jaya untuk aku dan member2 yg share info ngan aku …

No comments: