20 April 2009

MGTF-BGM

Ni la ..klau sampai time bz mmg berminggu la blog aku ni bersawang. Ni pun aku curik2 ms free jer mlm ni. Ikut kan hatinyer mlm ni ader kelas kt MMC.

MGTF BGM

Sabtu ari tu aku attend MGTF punyer BGM (Biennial General Meeting) kt hotel Carlton. Tahun ni baru aku dpt ikut coz 2 tahun lepas merajuk huarghh..hu..hu.. Tu la bodo nyer dok ikut ke hati last2 saper yg rugi he..he. Tapi Insyaallah aku bukan cam dulu lg doh..ilmu 90/10 dari Stephen Convey tu dah melekat kt dlm ni dah. So tahun ni walaupun lebihkurang samer cam tahun2 lepas tp aku amik inisiatif utk tanya ke Master Amir psl BGM ni (dulu sombong..tunggu org ajak ..padahal saper la aku hu..hu..). So in a positive way dia memang nk aku attend samer cam sms dr Master Yeow few weeks before.

So aku pun pegi la pagi tu ke Carlton dgn capacity aku sbg observer coz setahu aku..Klang dah ader wakil. DTA plak x der voting power coz bukan persatuan negeri. Aku sampai Carlton aku ternampak Herman & Cris dr Sabah tgh jalan kaki naik lobby..kurus tul si Herman ni. Masuk dlm hall yg ari tu aku terus gi jumpa Master Amir dan John utk tulis attendance. Nik Rashidi, Musthana, Master Najmi dan ramai lagila muka2 lamer yg ader.Aku x nmpk Master Shiva & Mr.Khaldun.

Kejap lepas tu Dato sampai dan aku tgk Eizam ader sekali. Lepas salam ngan geng2 tu aku terus lepak ngan Eizam ..biasala ..topik kitaorang ...kes2 terpencil dlm MGTF hu..hu.. Tetiba Dato' panggil nama aku. Terkejut gak ..ader aper plak ni. Rupa2 nyer dia nk bagi certificate 5th Dan aku . Laaa..dah dkt 2 tahun dah cert tu (aku grading 5th tahun 2007). X per la ..janji dpt .

Perjalanan BGM cam biasa cumer dan ader issue2 yg dihighlight oleh muka2 samer ..Nanda, Bala, Ustaz dan aku. Aku propose umpire course diadakan sebelum national tournament ni dan klau buleh pakai bahan2 dari buku yg Dato' tgh karang. Psl pemilihan x byk perubahan yg perlu dibuat kecuali utk Bendahari punyer position. Bukan sebab Master Ricky x bleh buat keje tp aku rasa ader lagi org yg lg layak mcm Eizam ker (tp x affilliated la plak ceikk..affiliated la woii ..senang aku nak calonkan nko ke post2 yg lagi besauu).

Sampai ke pemilihan committee biasa tetiba aku dgr nama aku ader org cadang. Masa tu nama ke-5 (last name) , tp Dato' x brp dengar (atau buat2 x dgr hu..hu..) dan ader srg cadang nm Herman dr Sabah. Master Najmi (yg cdgkan nm aku td) terus sebut nm aku utk calon ke-6. Tetiba Dato' sound (which is really x elok la sound cam tu ke Master..) Master Najmi utk jgn calon kan lagi. Master Najmi mcm biasa dgr semangat pahlawan dia terus bingkas bangun dan tetap nk calon kan aku utk comiitee. Dato2 tetap dgn pendapat dia utk x nk ader calon lagi coz jawatan tu utk 5 org shj (for the record ..last 2 years ader 7 calon yg bertanding hu..hu..). Aku dah x sedap dah tgk dua2 dah "naik" dan yg paling aku x sedap bila Dato' sound ..

"Sharifudin U buleh tarik diri klau u x nak.."

So aper yg aku buleh buat lagi?..Bodo la aku klau still nak diam jer dan biarkan sir Najmi calonkan aku..hu..hu..Dato' dah terang2 bagi hint utk aku tarik diri so aku pun ckp la kt M.Najmi..."Thanks sir for the proposal ...x per sir .. sy nk tarik diri coz x nk jadi issue lain".
So 5 org calon tu jadi la committee. Frust aku coz x spt nak calon kan Ustaz Mansu utk committee.



At the end ....lepas committe baru amik alih diaorang announce perlantikan 2 orang juruaudit dalaman2 utk 2009/20011 iaitu saudara kiter Sir Eizam dan aku hu..hu..(jawatan utk amik hati yeaa...) . Apa2 pun thanks for the trust .


Meeting abis kul 3 pm dan aku bawak Rizal Maybank (Presiden baru KOBITA) dan Zainal KOBITA balik ke umah aku sementara nk antar diaorang balik KB mlm tu. Banyak benda nk discuss dgn diaorang dan harapan aku dgn presiden baru ni KOBITA dan PERTAK buleh la buat aktiviti bersama. Dan satu lagi tugasan aku yg menunggu ..Dato' suruh aku dtg HQ nanti bila2 utk jadi model Umpire utk buku Dato tu ..hu..hu...laku gak sikentot ni ek..

6 comments:

Adam A. said...

So I heard you appointed as Auditor together with Mr. Eizam. Congrat!

Any other issues raised?

Ayasu Kuro-Obi said...

Master Najmi memang nak Din and Eizam to be one of the Committee, pioneering young blood executives in MGTF. I think we will be facing the same development or rather same pattern of progress as there is no much changes in "faces". Auditors have no genuine executive voice. But still we will support this line-up and hope for better. Maybe in the coming BGM you will be nominated and seconded again.

Anonymous said...

hmm, agreed auditor takda executive voice tapi kalau gua tak sign account, gelabah dibuatnye. Dah dua tahun gua elak sign because tak puas hat. Byk kali jgak lambat hantar report ke pjs pasal aku. MGTF official dah dimaklumkan bhw selagi figure without supporting, sorry ah...maybe org tak suka tapi apa leh bt. Ni soal integriti dan professionalisma. takda kena mengena master servant ni.

Bila kena cara bertindak, then people realise our role better

Sharifudin said...

Tul tu...Aku bukannyer accountant tp frankly speaking akaun MGTF tu too scanty la. Byk yg aku nk tanya Mstr Ricky tp takut kena "ulas" ngan Dato' hu..hu..

=fairuz DTA= said...

sir Rizal Maybank (Presiden baru KOBITA) tu yg penah ajar kat Plus 2thn lepas gantikan sir Faizal ke?

=fairuz DTA=

Sharifudin said...

Ya betul...dia dah idup balik.