01 April 2009

Ageing...

Jumaat minggu lepas aku MC...migrain attack ..lamer dah x kena. Aku gi klinik panel aku Klinik Ahmad Shah jumper regular dok aku...dia pun pelik tgk aku kena balik so dia tanya la keje teruk ke skrg ni? dia ingat aku hyper tensi psl keje tu yg migrain aku dtg balik.

Tp bila aku recall 2-3 hari sebelum tu mmg badan aku penat + dgn x cukup tido. Rabu mlm aku gi SMT K.Selangor ..balik x leh tido plak sampai la kul 2am. Esoknyer aku ke UTM ..pun samer ..sampai umah terkebil2 x leh tido walaupun badan dah pewai. Tu yang esok nyer (Jumaat) aku rs lain mcm ms bangun tido. Tp gagahkan jugak pegi keje tp aku x berani bwk moto coz dah rasa lain mcm. Nasib baik gak x bawak coz sampai kt Mc.D Sunway mata aku dah start gelap sebelah. Tanda2 migrain nk dtg . Aku carik2 ubat migrain aku .."caffegot" & "sinflex" x der plak ..laa stok dah abis ke. Selalunyer klau ader tanda2 tu aku amik ubat2 ni jer ..harapkan Panadol memang x jalan.


Terpaksa la tahan dulu sampai masuk opis dan tunggu klinik bukak kul 8.30am.

Sabtu pagi aku ader tournment bowling anjuran Proton (yg ni ader entry lain). Kena layan 4 games dari kul 9am ~ 1pm ...aku plak dah lamer x sentuh bola bowling.. Abis bowling dah kt kul 2.oo pm. Balik umah aku terus siap utk ke Bkt Beruntung utk cover kelas Noordin di Smart Centre. Memang badan x brp OK lagi tp setakat nk amik kelas tu x der problem ..klau nk gi opis jer problem hu..hu..
Balik dr kelas tu dah mlm gak so aku rest jer kt umah ..x brp larat nk bwk budak tu jln2 lgpun esok pg2 aku kena ke SMT utk kelas . Kul 10.30pm aku dah hanyut dah mlm tu...penat..


Esoknyer bangun tido jer badan2 aku rasa mcm2..sakit2 mcm baru lps centralize training hu..hu...especially kaki kanan aku. X sure aku sebab dah lamer x main bowling ker peha kanan aku sengal sgt pagi tu. Nk angkat kaki dr katil pun berat sgt . Tp pgi tu aku kena ke SMT utk kelas sparring utk tournment. Aku dah janji ngan bebudak SMT ni utk buat sparring session pg tu coz nk training utk tournament. Aku ni plak mmg x sedar diri...klau budak2 dok spar mesti nak join sekali..x leh beb tgk jer ..mmg gatal kaki nk spar jugak. So dlm terincut2 nk maintain balance kaki aku pun aku layan jgk 2-3 round. Balik umah dah tghari dan lagi x leh nk angkat kaki aku. Jlan nk masuk umah pun mcm org baru lepas sunat ..hu..hu..





Aku x pernah2 tido siang klau weekend tp hari tu aku bantai tido sampai kul 6.30pm. Bangun2 bukan makin elok tp makin sengal badan hu..hu.. Tapi aku teringat kan kelas UTM mlm tu dan mlm tu memang aku dah terjanji jugak utk buat sparring so dlm malas + x brp larat tu aku drive ke UTM gak la. Tapi aku bawak sumer satu family ...ye la dah weekend ni janji nk kuar jalan tp aku dok layan TKD jer.



Malam tu aku silap ...aku dah rasa lain macam kat kaki kanan aku. Dan selalunyer memang aku akan warm up sikit2 before kelas ..klau x warm up pun setakat nk tunjuk simple jab kick tu x jadi hal la. Tapi mlm tu dlm berat hati aku ..aku throw satu kick utk tunjuk application jab tu ..terus terasa mcm something & tangkap pangkal peha kanan aku ..rasa cam tendon @ muscle sprain kot kt dlm tu. Tp dlm sakit tu muka mesti control beb..so bila bebudak tu facing aku muka aku relax jer la ..tp bila aku suruh dwiro-dora dan diaorang menghadap ke belakang terus kuar muka kerut2 sambil urut2 kan peha aku tu sambil terlompat2 hu..hu... Bukan per beb...sbg instructor kiter mesti tunjuk kiter gagah perkasa hu..hu..
So tu la ...ms on the way drive balik tu aku terfikir balik 10-15 years back. Masa tu aku biasa train 8-9 kali seminggu dan dlm lebam2 pun esok nyer segar lagi...sparring berapa round pun x der nyer nak terpeleok peha aku ni. Ehmm..mungkin dah terasa kot penangan 38 tahun ni hu..hu.. eh ..dah 38 rupernyer aku hu..hu...nak samer tua ngan Noordin dah aku hu..hu..

No comments: