04 October 2007

Berbuka lagi...extended

Last week selepas Grand Bluewave, aku berbuka plak di Holiday Inn Glenmarie. Actualy company aku buat Appreciation Dinner + Berbuka Puasa kat sana. Dapat pulak aku anugerah ZERO MC utk tahun lepas ..hu..hu. Menu kat sana biasa2 jer dan x der la yg betul2 outstanding. Tambah lagi makan dlm hall samer dgn MD so nk kena control macho la. Nak menambah2 pun pikir 14 kali. Pastu yg best nyer ...sepanjang hidup aku ni baru first time aku berbuka dgn kurma & air suam pastu s'yang Maghrib dan lepas s'yang Maghrib baru la pulun makan...ikut sunnah...kater MD aku. Tapi masa makan mata asyik dok jeling ke buffet table ..apa hal?..Pasal makan sikit pas tu Maghrib sebelum betul2 makan ni aku terbaca dlm paper 3-4 hari lepas. Ade Ustaz ni bgth kalau ikut sunnah ...x elok pegi Maghrib kalau makanan dah terhidang kerana ditakuti fikiran kita asyik kat makanan tu jer. Seelok2 nya makan la dulu dan s'yang la dgn tenang...Allah Wuallam.
Sabtu aku berbuka kat Tropicana Golf Club. Not bad ...menu dia memang byk. Bersimpang siur meja buffet dia dari The Palm sampai la ke Golf Terrace. Sampai aku dah on da way nak kuar baru aku nampak Indian course table kat hujung jalan . Parking - crowded dan kena tawaf tennis court, swimming pool dan lain2 lagi la utk sampai ke The Palm.
Semalam aku kat Restoren Tasik Indah ,Shah Alam. Crowded giler tempat dia ...pas tu yg dtg plak Ya Rabbi pelahap giler. Aku tengok setiap kali buffet tu ditop-up x sampai 5 minit licin!..macam piranha. Tapi Menu dia aku suka ...byk Chinese course...shrk fin (ni campur telur la..) pun ader. Cumer yg kurengnyer ...pinggan, gelas & kerusi buleh short!
Lusa aku ke Ayuthia USJ ..nanti aku update lagi menu kat sana.

No comments: