10 October 2007

Email x berhati perut

Malam tadi kalau korang tengok berita ader citer pasal email gambar2 post mortem arwah adik Nurin yg tersebar kat internet. Aku terima jugak email tu semalam.


Aku terima email tu dari mailing list neighbour aku. Jarang aku layan email2 dr mailing list ni coz kebanyakan email tu email2 yg diforward2. Tetapi email semalam betul2 buat aku geram. Betol2 x berhati perut saper yg mula2 distribute gambar tu. Tukang forward pun satu hal la. Maybe niat dia baik ....utk ikhtibar tapi bagi aku what ever the reason .....byk x baik dari baik nyer dgn sebarkan gambar2 ni.
Aku dengar pagi tadi polis tgh cari siapa dalang yg sebarkan gambar2 tu. Dah ..satu lagi bala....yg btol2 celaka tu x dpt lagi tambah plak keje abg2 polis ni nak mencari malaun yg amik dan distribute gambar tu. Kan dah menyusahkan org dah . Tengok ke keaslian gambar tu aku x nampak org lain selain dr geng2 yg ader masa post mortem tu sendiri yg ngambik dan distribute gambar tu. X kan la dia org buat post mortem depan Kalau betul la diaorg punyer keje memang x beretika btol la.
Ni pantun aku utk kes2 sebegini ... "Terlajak type boleh di undo"
"Terlajak forward silap2 boleh sampai ke you tube"
so beringatla.....

No comments: