17 May 2009

Bizy day-1

fuhhhh...lega rasa lepas satu beban...

Actually semalam company aku baru lepas buat satu event - Management meeting iaitu event 2 x setahun co aku. Cumer kali ni disebabkan keadaan ekonomi yg x menentu so kali ni kitaorang buat kt Glenmarie Golf Club jer la.

Event tu dr 7.00am sampai la mlm tadi 12.00am. Penat event satu hal penat jadi organizer satu hal. Aku cam tahun2 lepas mmg akan dilantik jadi sub-coordinator utk event company ni. Dan alang2 aku incharge, aku tapau la sekali cari supplier utk supply goody bag, souvenier dan etc utk event ni. Cumer kali ni x leh mewah sgt la so T-shirt pun x der ..cumer dpt bag & few premium items jer la srg satu. Tu yang dari last week aku memang x menang tangan..nak cari supplier, nk confirm design dan yg paling aku piss off ialah bila nak kena bertekak ngan srg manager procurement kt tpt aku...gila khinzir tul...dah terang2 aku kena incharge benda2 souvenier ni dia ni plak dok melenting kater aku dok kacau keje dia. Nasib baik la mamat ni dah monopos klau x mau dlm mulut dia ader lagi tapak kasut aku....(yg ni dlm entry lain aku nanti ..hu..hu..)

Abis citer bag. Ni penceramah utk satu slot plak. AKu kena cari penceramah utk slot pasal financial planning. Giler..mana la aku nk cari tp cam biasa bila CEO aku suruh tu aku jawab la "Ader..sy ader 2-3 penceramah yg boleh try .." Padahal haram srg pun aku x kenal penceramah tu.

So aku start la survey few co termasuk la Bank "M" yg beria2 nk dtg utk buat presentation. Cumer bila aku discuss ngan branch manager tu dia terus cakap Bank tu ader product utk selesaikan masalah hutang2 pekerja co aku. Terus aku stop discuassion tu coz pantang CEO aku klau event2 gini ader org nk jual barang. So bila dah x jadi ngan bank ni aku teringat ke Nik Hazim (TKD PNB). Dulu dia 14 tahun ngan PNB dan skrg ngan satu co unit trust. Aku terfikir ..susah2 aku panggil Nik Hazim jer la utk bagi talk.

So tu la ..mlm tadi dia ngan srg lagi klik dia dtg buat talk depan CEO co aku dan Group CFO DRB-HICOM ..peghhh..susah beb nk dpt can mcm tu. Dan bila abis aku cukup kot2 GCFO aku tu x puas hati. Tapi Alhamdullillah dia seronok jer tu so aku bgth Hazim & member dia tu ...tu petanda baik tu ..silap2 satu DRB HICOM akan panggil diaorang buat presentation dan beli unit trust he..he..

Seminggu sebelum tu plak aku terpaksa audit satu kilang German kt Chemor, Perak (tu yg masa Adam call tu aku tgh drive back la tu..tu yg x leh fokus ...selang few km depan tu terserempak plak ngan accident yg couple India tersepit (dlm paper ader) tu wife dia mati tp dia idup lagi..masa aku sampai tu baru kena la ..hu..hu.).

So company ni dtg buat presentation 3 minggu lepas. Company ni manufacturer bolt utk Porcshe, Audi dan byk lagi co yg besar2..asal dari Hamburg German. So masa presentation tu MD dia mention la ..

"Please come and visit our factory.."

..peghh dlm hati kau dah terbayang dah aku berada kt Hamburg tgh audit kilang dia bila tetiba dia sambung ayat td ..

"...come and visit our factory at CHEMOR, PERAK
..sambil dia sambung .."SELAMAT DATANG ke PERAK.." . Ceikk..German Chemor rupanyer..abis angan2 aku nk ke Hamburg. Cinabeng tul.

So aku audit la fascilities dia kt Chemor dan balik tu aku rush ke Jusco Bukit Tinggi utk amik souvenier utk event tu. Esok tu plak kena receive 200 bag dr supplier ... food testing kt Holiday Inn tu pun aku terlepas Jumaat tu. Keje2 hari2 memang aku dah lepas terus ke staff aku. Mana bleh fokus weh..termasuk la kelas aku hari Rabu sampai Jumaat tu semua burn.

Abis event mlm tadi dah kul 11.45pm ..aku gerak balik dah kul 12.00am .. sampai2 jer umah mak mertua aku AC tgh announce Hafiz baru menang AF 7 hu..hu..Gedebuss...dan ni la baru dpt tekan keyboard..Zainal KOBITA mintak amik kt komuter pun aku x spt..x larat sebenarnyer..dia bawak budak dia grading ngan Dato' kul 11.30 jap lagi.

No comments: