19 May 2009

Sup Ekor & Roti Peranchis Garden Terrace

Jumaat-Masa aku tgh buat final preparation utk event kt Glenmarie Golf Club ari tu tetiba aku ternampak Zamri - senior dr sekolah teknik aku dulu. Dia ni la yg push aku dan bebudak form 4 lain utk turun training. Antara 2-3 orang senior yg tinggal kira dia la salah srg nyer yg sampai 3rd Dan.


Last aku jumpa dia masa dinner DRB kt JW Marriot 3-4 tahun lepas. Kitaorang sama bawah DRB Holdings cumer dia kt Proton City..senior mgr sekarang. So borak2 dia pun ajak la aku minum kt Resoten Garden Terrace kt golf club tu. Ishh..segan aku weh..lagipun dlm poket cumer ader 2-3 keping note 50 jer..mana cukup klau buatnyer aku yg kena bayar hu..hu... Dia cakap dia nk jumpa kawan dia kt garden terrace tu dan dia suruh aku dtg kejap lagi aku pulak tetiba jer CEO aku sampai so terpaksa la layan kejap.


Dlm setengah jam dia call aku...laa aku pun dah lupa dah yg dia tgh tunggu. Aku terus ke restoren tu dan join Zamri ngan rupa2 nyer member dia tu Boss club House ni ..patutpun. Boss tu pun memang tgh nk cari org2 dr co aku utk urusan keje so bila tau aku dr P## makin rancak la kitaorg citer. Aku pun bila tengok gitu aku terus la order sup ekor dan teh tarik...peghh..first time makan sup ekor sambil ngadap padang golf tgk caddy ..eh..tgk org main golf...(p/s:caddy kt sana semuanyer Indon hu..hu..)


Tgh sedap2 makan tetiba group committee dgn CEO aku turun tgk tapak utk fotografi..betul2 kt depan meja aku..aku plak tgh sedap ratah sup ekor (sup ekor kebenda ..dah la bagi dlm pinggan cetek nak mampus..bagi pulak roti peranchis..aku dok terbayang sup dlm mangkuk cam Jln Dorai tu ngan roti bata dia hu..hu..). CEO aku siap sound..."seronok makan?..". Ye la..semua tgh sibuk keje aku plak elok jer dok makan kt situ. Aku ni plak mula la nk telan air pun x boleh..sup ekor tu terus rasa tawar ..CFO aku pun ader sekali kt depan aku. Aku terus bangun dan pegi kt dia ..."jgn silap paham..tu member lamer tu ..member sekolah ..x der kaitan ngan PVD nyer.."

Org x tanya pun tp aku rasa semacam coz takut diaorang ingat aku kautim ngan bos club house ni utk event kitaorang tu. Ye la..CEO & CFO aku pun x der org nk belanja makan tp aku plak yg diaorang belanja..mesti la org suspek. Tapi ni la untung badan kenal geng2 TKD ni ...

No comments: