09 May 2009

Errr..adik ni pekerja hotel ni ker?

Tadi lepas Jumaat aku ke Holiday Inn, Glenmarie utk meeting dgn pihak hotel utk Management Gathering kitaorang nexk week. Aku meeting dgn CFO aku sekali so terpaksa la panas2 pun sarung tie. Baju lak short sleeve putih.


Masa aku ngan management hotel meeting kt lounge depan club house tu kt sebelah kitaorang ader mak2 datin (dr dressing diaorang la aku rasa mak2 datin) tgh lepak2. Aku x kisah nk lepak2 pun tp diaorang ni klau gelak mcm x ingat dunia. Tu mesti citer pasal anak2 ikan tu hu..hu..Sudahnyer meeting aku tu dah jadi macam morning market production..terpaksa terjerit2.

Tgh2 meeting kawan aku panggil nk jumpa kt lobby hotel. So aku pun tinggalkan la meeting tu dan jumpa member aku kt lobby. Sambil borak2 depan lobby tu tetiba geng2 mak2 datin ni turun. Terus menghala ke lobby. Dlm aku dok borak tu tetiba srg mak datin ni dtg kt aku ...dan dgn x rasa bersalah nyer tanya aku..

"dik..dik ni kerja hotel ni ker?..."

Member aku gelak guling2...aku x terkata apa2 cumer dok tenung mak datin tu la. Dlm kepala aku ....nk jer aku sound .
.
"do I look like hotel porter?.."

Tapi risau lak aku kot2 dijawabnyer ..."yes..u do.."

Nasib baik dia panggil adik ..terasa la muda sikit..tengok aku mcm terasa hati dia terus mintak maaf dan belah . Aku pun terus tinggalkan member aku tu yg dok gelak2 lagi. Sambil menghala ke lounge aku terus tanggalkan tie bodoh yg buat kan aku mcm pekerja hotel tu.

4 comments:

Deo said...

abang din, 'adik' tu macam ayat mak datin nak pancing anak ikan je? ahai...

Sharifudin said...

Bro Choy- Yeapp..I'm use to sleep at 2-3am and woke up at 5.30am. Dah bertahun dah. Biasanyer sampai umah dr kelas dah kul 1am. Mata segar lagi..update blog la..

deOughtred- waaa...ye ke?...rugi x perasan ha..ha..

sempoii said...

Berani la mak datin tu nak pancing "anak ikan". Dia kena langkah "mak dugong" kat umah tu dulu..ehem..

Adam A. said...

Tu laaa, muka you manis sgt.. .. mana tak perginya 'semut' kalau tak ke 'gula' hu3!