09 September 2005

Syira 1st Grading Test

Syira 1st Grading Test

“Syira dah hafal Sat-Ju Jirugi dah?”

dah bah ..senang jer..”

bah lepas talipinggang putih Syira boleh pakai merah tak?

“mana boleh merah..lepas putih kena pakai kuning dulu..”

amil nak..”

“tak payah..amil pakai jer talipinggang kakak tu..”

alaaaa...”

Anak dara aku yg 6 tahun ni dah tak sabar-sabar nak amik ujian pertama dia..si Syamil pun nampak kakak dia excited dia pun nak amik jugak. Mcm la dia tahu grading tu apa...
Hari Rabu 7hb September 2005 lepas Syira amik grading pertama dia. Aku yang jadi examiner malam tu..tapi ..entah la.. aku tetiba jadi nervous lak..macam aku lak yang nak amik grading. Aku punya expectation memang tinggi sgt kat Syira coz dia anak aku ..anak chief instructor DTA. Tu yang aku tak bagi amik grading selagi aku tak konfiden (..Syira dah 3 tahun pakai white belt). Aku jadi risau kot2 dia tak boleh perform malam tu.

saya Wan Nur Syahira ..errr

“binti ?”...Ali tambah

saya Wan Nur Syahira binti Sharifudin grade ...errr

“..sepuluh..”...Ali tolong lagi

grade sepuluh...errr

“..bersedia untuk diuji..” ..Ali support lagi..

bersedia untuk diuji..”

“SIR!”

SIR!” .... bab ni kuat betul Syira sebut...ni jer yg dia hafal kot.

lama jugak aku nunggu dia habis kan introduction tu.. tapi tak apa la kira OK la compare dengan yang ni ...

“saya..." Ali tolong start..

saya ...errr

“nama?”... Ali tambah

nama?’’ ..tang ni aku dah tergelak...

“..saya Muhammad Irfan ...” ..Ali pun dah tergelak tapi makin tekan suara dia..

saya Muhammad Irfan

“..bin..”

bin Muhammad Ali Khir..”

tu la Irfan ..anak si Ali...macam2 la yg aku dengar malam tu... sampaikan ada sorang tu dia sebut “sedia untuk di undi Sir!” ..apa ko ingat ni AF ke nak undi-undi .
At last malam tu Syira boleh buat Sat-Ju Jirugi , Satju-Makgi dan kicking teknik yang lain. Antara ramai yg amik mlm tu (5 orang jer..) Syira punya side kick jer kira betul dia punya turning position...tapi konsider dia yang paling lama so kira patut la.
Aku bagi semua pass malam tu..termasuk la Syira ..tak ada double promotion coz aku nak bebudak tu belajar banyak lagi. Tak ada apa2 yang nak dikejarkan. Anak2 Ali si Irfan & Syafiq pun pass jugak ...at least Syira ada member.
On the way balik dalam keta...

bah lepas ni Syira boleh pakai talipinggang merah tak?”

mana boleh abah cakap....lepas ni kena pakai calit kuning dulu..”

bah eta atak..” .... ada plak kereta volkswagen motong keta aku..






No comments: