08 September 2005

Ulang tahun ke 50 TKD? UTM-GTF to ITF

Ulang tahun ke 50?? ITF kat UTM

Aku stop jap citer pasal kisah sejarah ni coz aku nak citer benda lain sikit hari ni.
Hari Ahad hari tu ialah hari sambutan ulangtahun ke-40 Seni Silat Cekak Hanafi , aku tak sempat nak ke Tasik TT wangsa hari tu . Teringin jugak nak tengok perhimpunan teramai ahli2 Silat Cekak kat sana. Masa baca paper pagi tu aku terbaca plak sajak yang ditulis oleh Aziz Deraman dalam Berita Minggu hari tu ..perkisahan Pendekar2 yg ditujukan ke Silat Cekak ni la. Aku tertarik dengan sajak tu ..bahasa sinis yang aku buleh ringkaskan mcam ni la... ilmu kita ni tak kekal dan kelebihan yg tuhan bagi pun tak kekal ..jurulatih buleh bertukar ganti anytime...
Aku respect ke Silat Cekak Hanafi ni coz boleh buat sambutan ulangtahun yang besar2-an . Aku terkenangkan seni aku ..kalau dikira dari tarikh 14hb September 1955 Taekwon-do di asaskan ..sekarang dah genap 50tahun. Tapi persatuan kat Malaysia ni still lagi berpecah belah. Aku jadi sedih ni pasal masa hari minggu tu jugak Master Chee call aku (mana tah dia dpt no baru aku ni??.) dia tanyakan pasal kelas TKD UTM KL, aku pun story la apa yang aku dah discuss dengan Rizal 2 minggu lepas. Dia terkejut coz ada orang bagitahu dia yang ITF tengah melobi HEP untuk take over PTKDUTMKL.
Sebenarnya 2 minggu lepas si Rizal (budak UTM) mintak advise aku pasal ITF nak take over kelas ni..aku pun suruh la dia pegi slow talk dgn HEP dan prepare surat ke HEP dan sebagainya ..aku ajar la cara nak settle dengan HEP biar GTF tak berkubur. Aku Actually PTKDUTMKL ni ada problem dengan instructor diaorang (yang takeover kelas ni dari Master Chee selepas aku grad). 2-3 student dia selalu dtg training curi-curi kat kelas DTA di Kolej Latihan Telekom dan curi2 join aktiviti camping & motivasi aku. Dan bulan lepas diaorang tetiba tanya aku “Sir .. kitaorang boleh tukar instructor tak?”. ..aku cakap “apsal lak tak boleh ..instructor tu keje dengan PTKDUTM..anytime PTKDUTM boleh tukar tapi nak kena proper inform HEP dan consult M.Chee la..”. Lepas pada tu aku tak dengar apa2 berita dari diaorang dan bila si Rizal call bagitahu ITF dah masuk tu aku betul2 frust.
Aku dapat tau ada committee yang originaly ITF dah buat surat ke ITF mintak datang dan siap buat surat ke HEP lagi inform pasal ITF. Pegawai HEP lak kebetulan member ke Instructor ITF tu terus je la setuju untuk amik ITF. Aku bukannya anti ITF dan aku welcome mana2 aliran nak bukak kelas tapi aku bengang dengan Instructor GTF yang buat kan budak tu cari alternatif. Kalau instructor tu bagus budak tak lari punya!..
Sekarang aku rasa kelas ITF tu dah start dah dan nasib baik kelas Ko-Kurikulum still lagi under GTF (Mr.Johnson Kong). Aku janji dengan M.Chee nak jumpa HEP jugak untuk slow talk pasal kelas. Tapi aku pelik ..mana pegi nya instructor diaorang untuk support aku? ..ada ka aku plak yang kena susah payah selamatkan kelas tu?..

No comments: