09 May 2007

Dlm NST lagi...


23hb February 2007 - aku terima miss call dr Master Chee , ni mesti ader benda urgent ni kalau tetiba jer org tua ni cari aku ni. Aku pulak memanjang jer x bleh nak pick up call dia....tgh meeting la...tgh discussion dgn bos la..dlm jamban la.. 4-5 kali jugak dia call tp aku x sempat dan x bleh nak pick-up. Masuk hari ke-3 baru la aku bleh ckp ....memang betol pun ..bila aku return call dia ckp dia nak aku tolong dia utk satu demo kat AMCORP MALL minggu depan (4/3). Aku tengok kalendar ..mak oii.. tinggal 2-3 hari jer lagi. Tapi mcm biasa ...aku x pernah kata TAK kat org tua ni. So aku ckp BOLEHHH ..aku akan arrange team aku utk demo tu.
Maka ...aku pun start la kumpulkan team anti ragut aku dr Subang Perdana (Angah, Hajar, Asmir & Ven). Nasib baik si Ilyas dan Sarah dpt join so boleh la tambah slot women self defense. Aku cumer sempat brief sekali jer ke bebudak MMC tu coz masa dah tgl 2 hari jer lagi.
Demo tu actually anjuran AMCORP MALL sempena upacara pendaftaran 1000 org ahli kelab Rotary sbg RAKANCOP. So masa perasmian tu diaorg nak la ader gimik anti ragut dan self defense sikit. Aku kena buat demo tu depan Dato' Ismail Omar (Ketua Polis Selangor) dan Tan Sri Lee Lam Thye (Pengerusi Majlis Keselamatan Negara).
Kitaorg cumer ader masa dlm 10-15min utk perform demo tu so aku plan aku akan start dgn gimik anti-ragut dan continue dgn women self defense pas tu geng2 Cina buat breaking sekeping dua.
3/3/2007 : Kul 12 lebih aku sampai AMCORP dgn family aku, so sementara nak menunggu kul 2.00pm utk event tu start aku suruh Syira & Syamil ikut mama dia ke opis jap. Aku tengok banner "ANTI CRIME" dah siap tergantung kat tgh2 mall tu. Kejap lepas tu Master Chee dan Alvin & geng sampai. Dia mcm biasa la...mmg 100% lepas kat aku utk buat arrangement. So lepas dpt agenda dr MC aku plan nak buat gimik ...lepas jer majlis tandatangan aku akan terus buat anti ragut demo ..aku x bagi MC introduce dulu.
Kul 1.00pm VIP pun sampai....ding-dong2 kul 1.45pm sampaila masa penandatanganan (betol ke word ni..) oleh Tan Sri Lee Lam Thye dan VIP lain. VIP tu duduk jer aku suruh anti ragut demo tu start. Nak tergelak aku tengok muka Lee Lam Thye bila si Ven ragut beg betol2 depan muka dia ...yg si Hajar ni plak aku rasa tgkt 4 pun bolleh dgr dia menjerit. Masa tu cameraman ramai jugak tp aku rasa ramai yg x prepare so x sempat nak snap. Lepas anti ragut ...siIlyas dan Sarah plak buat demo self defense pompuan. Abis demo tu aku tengok ader lagi 2-3minit....so aku terus panggil Ven utk buat knife self defense....masa ni ikut kater org rumah aku la ..camera x henti2 snap kat aku masa aku buat demo tu ..he..he.. Tu yang esok nyer tu yg kuar kat paper muka aku .... punyer la frust bebudak aku ..diaorg yg penat2 practise aku yg kuar paper...hu..hu..
4/3/2007 : Org rumah aku dpt call dr member dia bgth pasal ternampak muka aku kat dlm NST. Kitaorg masa tu tgh pegi kenduri kat Kelang ...(nampak plak Deja Moss kat kenduri tu..hu..hu..) .Abis jer kenduri satu Kelang aku cari NST tp x der !..hr ni la pulak NST ni nak abis. Last2 kat 7-11 seksyen 26 baru la aku nampak ader 2 NST lagi ...2-2 aku beli ! Biar padan muka org lain x leh tgk muka aku kat dlm tu ..

No comments: