09 May 2007

Takziah kat jiran aku

Tengahari semlm aku dpt call dari S/U kebajikan Taman aku....dia bgth org rumah Pakcik Manap kat tmn aku br meninggal. Malam sebelum tu kitaorg baru jer ke rumah makcik tu utk collection safety fees dan anak dia ader bagitau yg mak dia masuk ICU pagi tadi (semalam). Aku selalu jumpa Pakcik Manap coz dia selalu join aktiviti taman aku ni ..in fact anak dia pun salah sorang AJK taman kitaorg (tp selalu nya pakcik ni yg akan jadi wakil anak dia ..he..he..), cuma wife dia aku x pernah jumpa.
Aku dpt news ni masa on da way ke Proton utk meeting line transfer so aku just inform gitu jer la ke bos.
"Eh!...org meninggal x elok x pegi melawat...lepas abis meeting kat Proton tu terus balik la.." kata bos aku. Terkejut gak aku coz senang nyer nak bagi aku balik. Dlm hati aku bagus jugak coz aku ader kelas kul 6.00pm kat Menara Faber..hu..hu..
Abis meeting dah kul 4.30pm, berderet2 call dr opis ..semua tanya pasal report yg aku buat ...ader kat dlm laptop aku tp diaorg tak jumper cari. Terpaksala aku balik ke opis jap utk bagi report tu. Sampai opis bos tgh discuss pasal report aku tu....dia terus suruh aku join . Tak terbukak mulut aku nak bgth yg aku kena balik melawat org meninggal. Ding-dong2 sampai kul 9.30pm aku kat opis!!! aku dah janji dgn Abg Mokhtar utk ikut tahlil mlm tu. Nak balik sempat aku inform bos aku ... "ehmmm...x sempat sy nak melawat jiran sy tadi..." . Selamber jer bos aku jawab ... "tu la...keje kita ni susah la..." . X susah bagi aku ...ko yg buatkan dia jadi susah!!
Sampai2 aku kat rumah aku nampak org ramai lagi kat depan rumah Pakcik Manap tu....tp aku dgn kepala ala-ala migrain dgn badan penat ..baju x tukar lagi segan plak nk singgah. Lagi pun aku nampak pompuan jer ramai kat luar tu. Terkilan aku .....nanti org ckp ..aper la Setiausaha taman ni ..org meninggal pun x nak jenguk.

No comments: