20 January 2008

UTM-latest DTA's family


PTKD UTMKL atau Kelab Taekwon-Do UTM (Jln Semarak..dulu famous dgn Jln Gurney..) dah wujud sejak dari 1982 lagi dgn Sdr Sabree Awang Hitam sbg Presiden PTKD UTM yg pertama (aku hafal ni sebab ni antara soalan favorite aku ke bebudak Ko-Ko utk subjek KKK1421 TKD UTM). Aku start belajar dan ngajar di UTM dari tahun 1990 dan bila dah start keje (1996) aku dah mula x bleh nak tengok UTM lagi ...dan 1997 aku betol2 'putus' hubungan dgn PTKDUTM KL.


Tambah lagi bila dalam tahun 2000 TKD UTM dah jatuh ke team B under Mr Lim Chow Kit dan Mr Johnson Kong...dua2 bekas instructor dan klik aku. Masa tu la aku dengar WTF dah start masuk dan bukak kelas kat UTM KL. Masa aku dulu aku cukup rapat dgn Unit Sukan (masa tu Pn Roslina dgn En.Malik - Presiden Kayak Malaysia ..skrg x lg kot)...so setiap kali proposal dr WTF sampai aku la org pertama yg diaorg akan refer. Dan of course la aku cakap X BLEH!. Masa aku dulu ahli kitaorg paling kurang pun 80org so HEP mmg x der sebab nak bagi satu lagi TKD wujud kat UTM KL.


Tahun 2003/4 aku dgr ITF pulak dah bukak kelas kat UTM KL. Yg aku kagum dgn ITF ni plak ..instructor dia siap dtg dr Johor (x yah la aku bgth which part of Johor coz mesti ade yg kenal punyer). Pening aku ....mcm mana buleh ader 3 TKD dlm satu kampus yg seciput mcm Jln Semarak ni. Tp masa tu aku x kisah langsung kat UTM coz aku dok fokus ke kelas DTA aku kat Multimedia Kolej Telekom, Jln Semarak. Dalam pada tu ader 3-4 org student UTM yg dtg senyap2 belajar dgn aku kat Kolej Telekom (MMC) dan aku sempat grade kan 2-3 org ni ..sampai jadi issue la aku dgn Lim Chow Kit (dah student dia lari kat aku ..salah saper..hu..hu..).


Tapi sejak dari 1997 sebenarnyer .. Master Chee (aku punyer instructor) pantang ader peluang dia akan suruh aku take over UTMKL balik dan kembalikan zaman kegemilangan kitaorg dulu...(ceiikkk..)hu.hu.. Giler aper...aku srg nak gemilang kebender nyer?..dulu aku ader team yg strong dan volunteer support aku dan committee.


Tapi deep in my herat ...ceehhhh. ..actually aku nak sgt take over balik kelas kat UTM tu cumer masa x mengizinkan aku utk ushar bali kkelas tu.


So bila si Marwan dan Faisal (budak UTM ) yg dok train under aku kat MMC skrg mintak aku ajar diaorang semester ni aku pun tanya la mana pegi Instructor WTF dan ITF tu? GTF memang dah sah la x der instructor. Diaorg cakap WTF & ITF instructor tu dah x leh dtg ngajar dah. He..he.. memang la x bleh kalau dah nampak $$. Kelas UTM tu bukan nyer ramai pun ..dlm 20-11 org jer kalau pecah dua team WTF dan ITF dan 3-4 org GTF. So dgn kater lain x balik modal la nak dtg ngajar. Tu pemikiran typical instructor zaman skrg la.
So aku terus setuju tapi dengan syarat....

Aku letak syarat dia ...aku akan masuk UTM sbg OPEN TKD so aku x nak declare aku GTF dan masa yg sama aku x nak ader WTF ataupun ITF ....kenapa? ..coz kalau aku masuk dan dok carry GTF gerenti budak WTF ader yg x nak join punyer dan bila x nak join diaorg pun mula la cari innstructor diaorg sendiri. Sama cam ITF. So aku cakap kali ni yg akan ngajar kat UTM ialah DTA ...dan semua TKD boleh join.

8/1/2008 : Kelas pertama aku kat Kolej-2 UTM KL. sebelum tu Faisal mesej aku budak maybe x ramai mlm ni coz ader yg ader kuliah. Maybe cumer akan ader 6 org jer mlm ni. Aku cakap ....."ader sorang pun sy turun".

Sampai2 kat kolej aku tengok lebihkurang 12 org budak dah siap warm-up. Budak Black belt WTF ader 2-3 org. So mlm tu dgn rasminyer aku "TAKEOVER" PTKD UTM KL Aku x nampak btg idung instructor WTF maupun ITF dah sejak tu. Ntah la ..maybe diaorg tgk kelas tu x ramai (ye la ...dah pecah 3..) so diaorg pun belah la. That's why aku nk sgt merge kan ke-3 TKD ni coz selain dr nak nampakkan unity ..aku nak tunjuk kat previous instructor yg kelas UTM ni besar 'market' dia kalau betul cara dia. Dan bila kelas dah besar baru la balik modal..hu..hu..

Minggu lepas minggu ke-2 aku amik kelas tu dan aku tengok bebudak makin ramai dan yg positifnyer bdk BB WTF pompuan jer dah ader 4 org. So aku nampak prospect kelas ni memang cerah cumer cara committee ni buat keje jer yg aku kena support sikit. La ni aku tgh guide si Endry (diaorg punyer Presiden) utk handle kelab ni ...bagi aku janji diaorang rajin dan komited ....yg lain aku buleh tolong.

No comments: